لینک های دسترسی

Breaking News

جنگ در بغلان: جریان برق وارداتی تاجیکستان به کابل قطع شد


شرکت برق افغانستان (برشنا) می‌گوید که در نتیجۀ درگیری‌ها در ولایت بغلان، جریان برق وارداتی تاجیکستان به کابل و نه ولایت این کشور قطع شده است.

سنگر نیازی، سخنگوی این شرکت، روز جمعه ۱۳ اگست (۲۲ اسد) با فرستادن پیامی به صدای امریکا گفت که لین برق وارداتی تاجیکستان به اثر برخورد مرمی در ولسوالی خنجان این ولایت قطع شده و تلاش‌ها برای وصل آن جریان دارد.

آقای نیازی افزود که در حال حاضر، برق کابل از منابع داخلی و برق وارداتی اوزبیکستان تامین می شود، اما ولایات، پروان، کاپیسا، پنجشیر، خوست، پکتیا، غزنی، میدان وردک و لوگر هم اکنون بی‌برق اند.

پس از سقوط شهر پلخمری، مرکز ولایت بغلان، از دو روز به این‌سو درگیری میان نظامیان افغان و جنگجویان طالبان در بخش‌های ولسوالی خنجان این ولایت جریان دارد.

مقام‌های امنیتی ولایت بغلان می‌گویند که نظامیان افغان بخش‌های زیادی از این ولسوالی را دوباره در کنترول گرفته و در حال حاضر، درگیری‌ها میان دو طرف جریان دارد.

سخنگوی شرکت برشنا همچنین گفت که در نتیجۀ درگیری‌های اخیر میان نظامیان افغان و جنگجویان طالبان، خسارات زیادی به زیرساخت‌های انرژی در برخی ولایات وارد شده است.

آقای نیازی اضافه کرد: "در ولايات کندز و بغلان به زير ساخت‌ها آسيب رسيده، ولی تا هنوز معلومات دقيق در دست نيست."

پیش از این نیز در اثر درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و افغان و جنگجویان طالبان و انفجار پایه‌های برق از سوی افراد ناشناس در برخی ولایات، برق کابل و ولایات همجوار آن قطع شده بود.

XS
SM
MD
LG