لینک های دسترسی

Breaking News

نشست قطر پس از جرگه مشورتی صلح برگزار شود - داوودزی


شورای عالی صلح در آستانهٔ نشست سران سیاسی و جهادی افغانستان با نمایندگان طالبان در قطر گفته است که این نشست پس از جرگه مشورتی صلح برگزار شود.

نشست سران احزاب سیاسی و جهادی با نمایندگان طالبان پس از نشست مسکو قرار است ماه آینده میلادی در دوحه برگزار شود که همزمان با برگزاری جرگه مشورتی صلح است.

عمر داوودزی، رئیس دارالانشای شورای عالی صلح افغانستان روز یک‌شنبه (۴حوت) به خبرنگاران گفت که نشست قطر با حضور سران سیاسی و جهادی با نمایندگان طالبان از طرف یک نهاد "اکادمیک" برگزار می‌شود که شورای عالی صلح با رهبری این نهاد در ارتباط است.

آقای داوودزی افزود: یگانه ملاحظه که شورای عالی صلح دارد، زمان برگزاری این نشست است، بخاطر که وقت بسیار اندک می ماند به برگزاری لوی جرگه مشورتی صلح افغانستان...ترجیح می‌دهم که نشست دوحه پس از لوی جرگه برگزار شود."

رئیس دارالانشای شورای عالی صلح تاکید کرد که اگر نشست سران سیاسی و جهادی با نمایندگان طالبان، پیش از برگزاری لوی جرگه مشورتی صلح برگزار شود، نشست بین الافغانی دوحهٔ "تاثیر" روی برگزاری این جرگه خواهد گذاشت.

در همین حال، دفتر حامد کرزی، رئیس جمهور پیشن و از هماهنگ کنندگان نشست مسکو و دوحه می‌گوید که آمادگی برای اشتراک نمایندگان احزاب، جریان های سیاسی و جهادی در این نشست ادامه دارد.

یوسف ساها، سخنگوی دفتر حامد کرزی به صدای امریکا گفت که نشست "بین الافغانی" در دوحه قرار است در (۱۴ و ۱۵ اپریل) برگزار شود.

آقای ساها افزود: " آمادگی ها جریان دارد و تا اکنون نهایی نشده است، ترتیب‌ها است که یک جمعی بزرگ از نمایندگان مردم از تمام اقوام و اقشار بروند به دوحه برای مذاکرات بین الافغانی، تاریخ این نشست (۱۴ و ۱۵ اپریل) تعیین شده است."

دفتر مطبوعاتی حامد کرزی تاکید کرد که تاریخ این نشست توسط "قطر" تعیین شده است و ممکن تا ۲۰۰ نفر به نمایندگی از افغان‌ها در این نشست اشتراک کنند.

XS
SM
MD
LG