لینک های دسترسی

Breaking News

واشنگتن به شمولیت افغانها در نشست های مربوط به افغانستان تاکید دارد


وزارت خارجۀ امریکا میگوید افغانستان حق دارد که در نشست های دوجانبه یا چند جانبه با کشورهای همسایه یا دیگر کشورها شامل باشد
وزارت خارجۀ امریکا میگوید افغانستان حق دارد که در نشست های دوجانبه یا چند جانبه با کشورهای همسایه یا دیگر کشورها شامل باشد

وزارت خارجۀ ایالات متحده، در پیوند به نشست سه جانبه میان پاکستان، روسیه و چین که هفته گذشته بدون حضور افغانستان در مسکو دایر شد گفته است که هر گونه نشستی که به نفع تحکیم ثبات در افغانستان و منطقه و اهداف مشترک با متحدین بین المللی بشمول ایالات متحده باشد، استقبال می کند.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجۀ ایالات متحده گفته است که واشنگتن از هر نوع کمک بین المللی با افغانستان جهت با ثبات شدن و شگوفایی بیشتر حمایت می کند ولی گفته است که هر گونه نشست و پروسه مصالحه، باید به رهبری افغان ها و شمولیت آنان صورت گیرد.

در نشست سه جانبۀ مسکو بر حذف نام برخی از سران طالبان از فهرست سیاۀ ملل متحد توافق صورت گرفت که این امر واکنش تند حکومت افغانستان را بر انگیخت.

وزارت خارجۀ افغانستان گفته بود که "هیچ مرجع جز حکومت افغانستان، صلاحیت درخواست شامل ‌شدن یا حذف اتباع افغانستان، در فهرست تعزیرات شورای امنیت ملل متحد را ندارد و در خصوص طالبان نیز همین‌ گونه است".

اما وزارت خارجه روسیه، توافق روی حذف اسامی برخی چهره‌های طالبان از فهرست‌ سیاه به هدف تقویت مذاکرات صلح میان کابل و طالبان صورت گرفته است.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجۀ ایالات متحده گفته است که "افغانستان منحیث یک کشور حق دارد بدلیل مسؤلیت اش و بهبود وضعیت مردم اش، در نشست های دوجانبه یا چند جانبه با کشورهای همسایه یا دیگر کشورها شامل باشد."

واشنگتن به شمولیت افغانها در نشست های مربوط به افغانستان تاکید دارد
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:34 0:00

آقای کربی در پاسخ به سوالی روی موضع ایالات متحده در قبال حذف نام گلبدین حکمتیار از فهرست تحریمات سازمان ملل متحد بیان داشت که مشوره گیری کمیته تحریم ملل متحد به شکل محرمانه صورت می گیرد و وزارت خارجه ایالات متحده با این کمیته در تماس نیست و او معلوماتی در مورد این پروسه ندارد.

XS
SM
MD
LG