لینک های دسترسی

Breaking News

دنمارک پناهجویان را به کمپ‌های خارج از اروپا می‌فرستد


تظاهرات علیه قوانین سختگیرانهٔ پناهندگی در دنمارک
تظاهرات علیه قوانین سختگیرانهٔ پناهندگی در دنمارک

دنمارک روز پنجشنبه سوم جون (۱۳ جوزا) قانونی را تصویب کرد که امکان رسیدگی به قضایای پناهجویان را در خارج از مرزهای اروپا می‌دهد؛ قانونی که مورد انتقاد طرفداران حقوق بشر، سازمان ملل و کمیسیون اروپا قرار گرفت.

براساس این قانون جدید، دنمارک پناهجویانی را که در خاک این کشور وارد می شوند به مراکز پناهندگی در یک کشور خارج از مرزهای اروپا منتقل می‌کند تا قضایای آنها بررسی شود.

دنمارک که از قبل قوانین سختگیرانه مهاجرت داشت با ۷۰ رای موافق و ۲۴ رای مخالف قانونگذاران، این قانون را تصویب کرد.

این قانون تلاش‌های اتحادیه اروپا را برای بازنگری و توحید قوانین مهاجرت و پناهندگی در اروپا پیچیده‌تر می‌کند. کشورهای اتحادیه اروپا از قبل نیز در این مورد اختلاف نظر داشته اند.

در همین حال کمیسیون اروپا و روسای اجرایی اتحادیه اروپا سازگاری این قانون را با تعهدات بین المللی دنمارک زیر سوال برده اند.

ادلبرت جانز، سخنگوی کمیسیون اروپا گفت: "[تطبیق این قانون] براساس قوانین موجود اتحادیه اروپا یا پیمان جدید مهاجرت و پناهندگی امکان پذیر نیست."

راسموس استوکلند، سخنگوی امور مهاجرت حزب حاکم دنمارک گفت: "اگرشما درخواست پناهندگی در دنمارک می‌کنید باید بدانید که به یک کشور خارج از اروپا فرستاده خواهید شد. بناً ما امیدواریم که مردم پناهندگی به دنمارک را متوقف کنند".

دنمارک تاکنون با کدام کشوری به توافق نرسیده، اما آقای استوکلند گفت که در حال مذاکره با چندین کشور استند.

این در حالی است که تعداد پناهندگان در دنمارک از قبل به شدت کاهش یافته است. در سال گذشته تنها ۱۵۰۰ پناهجو در این کشور درخواست پناهندگی کردند. در سال ۲۰۱۵ در حالی که بیش از یک میلیون پناهنده به اروپا سرازیر شده بودند، فقط سه هزار نفر در دنمارک پناهنده شدند.

XS
SM
MD
LG