لینک های دسترسی

Breaking News

تعیین کمیتۀ مشترک برای ترتیب آجندای مذاکرات صلح


هیات مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان می‌گوید که پس از نهایی‌شدن اصول گفتگوی صلح و مقدمۀ آن، قرار است که هفتۀ آینده کار آجندای مذاکرات آغاز شود.

نادر نادری، یک عضو این هیات امروز پنجشنبه سوم دسمبر (۱۳ قوس) با فرستادن پیامی به خبرنگاران گفت که دیروز جلسۀ مشترک اعضای هیات‌های مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان برگزار شد و بحث روی آجندا آغاز گردید.

او گفت: "تصمیم گرفته شد که از سوی دو جانب یک کمیته مشترک کار خود را روز شنبه آغاز و روی جزییات آجندا و عناوین آن بحث کند و یک مسوده را با آجندا ترتیب نماید".

نادری افزود که آتش‌بس خواست کلیدی مردم و جانب افغانستان است که هیات مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان در مورد آن بحث خواهد کرد.

به دنبال نهایی‌شدن طرزالعمل گفتگوهای بین‌الافغانی، دیروز زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ امریکا در امور مصالحۀ افغانستان که حالا افغان‌ها انتظار پیشرفت در روند مذاکرات صلح و تامین آتش‌بس را دارند.

مذاکرات بین‌الافغانی به تاریخ ۱۲ سپتمبر (۲۲ سنبله) به گونۀ رسمی در دوحه، پایتخت قطر آغاز شد و این گفتگوها به دلیل اختلاف‌ها در ترتیب اصول مذاکرات تا دیروز به نتیجه‌ای نرسیده بود.

XS
SM
MD
LG