لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ به تیک‌تاک پیوست و در چند ساعت ۲.۲ میلیون کاربر او را دنبال کردند


درست چند ساعت پس از آنکه دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ امریکا روز یکشنبه دوم جون (۱۳ جوزا) به شبکهٔ اجتماعی تیک‌تاک پیوست، بیش از ۲.۲ میلیون کاربر این شبکه حساب او را دنبال کردند.

تصمیم برای پیوستن به این شبکه، ترمپ را کمک خواهد کرد تا در سومین تلاش برای احراز کرسی ریاست جمهوری ایالات متحده، پیام خود را به رای‌دهندگان جوان امریکایی برساند.

ستاد انتخاباتی جو بایدن، رییس جمهور و نامزد دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده، از قبل در تیک‌تاک حساب کاربری دارد، هرچند رییس جمهور بایدن طرحی را منظور کرده است که بر اساس آن شبکهٔ تیک‌تاک که ۱۷۰ میلیون کاربر در ایالات متحده دارد، اگر به خواست حکومت امریکا تن ندهد، در این کشور مسدود خواهد شد.

مجلس سنای کانگرس ایالات متحده، روز سه شنبه، ۲۳ اپریل (چهارم ثور)، طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن، اگر مالک شرکت تکنالوژی چینی بایت دانس که تیک‌تاک نیز بخشی از آن است، بین نه ماه تا یک سال دیگر تیک‌تاک را به امریکا واگذار نکند، این شبکۀ اجتماعی در ایالات متحده مسدود خواهد شد.

این طرح به دلیل نگرانی قانونگذاران امریکایی در مورد اینکه حکومت چین می‌تواند از طریق تیک‌تاک به معلومات شخصی کاربران امریکایی دسترسی پیدا کند و یا بر آنها نظارت کند، پیشکش شده است.

شرکت چینی بایت‌دانس استدلال می‌کند که اطلاعات کاربران امریکایی را با حکومت چین شریک نکرده و تدابیر قابل ملاحظه را برای حفظ محرمیت کاربران این شبکه روی دست گرفته است.

ترمپ در نخستین پست در تیک‌تاک، ویدیویی از جریان دیدار خود با هوادارانش در شهر نیوارک ایالت نیوجرسی را نشر کرد.

دونالد ترمپ در سال ۲۰۲۰ و در زمانی که رییس جمهور ایالات متحده بود، برای بستن تیک‌تاک در امریکا تلاش کرد، اما محکمه مانع این تلاش وی شد.

دونالد ترمپ در ماه مارچ امسال گفته بود که تیک‌تاک تهدید امنیت ملی برای امریکا است، اما همزمان استدلال کرده بود که وضع ممنوعیت بر این شبکه کاربران جوان را متاثر کرده و تنها شبکه میتا، مالک انستاگرام و فیسبوک، را تقویت خواهد کرد.

ترمپ با داشتن بیش از ۸۷ میلیون دنبال کننده در شبکهٔ ایکس و هفت میلیون دنبال کنندهٔ دیگر در شبکهٔ اجتماعی شخصی‌اش، تروث سوشیل، که تقریباً روزانه در آن پست می‌گذارد، حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی دارد.

گروه

XS
SM
MD
LG