لینک های دسترسی

Breaking News

مک‌کارتی: روی پیش‌نویس قانون ممنوعیت اپلیکشین تیک‌تاک کار جریان دارد


کم و بیش ۱۵۰ میلیون امریکایی از اپلیکشین تیک‌تاک در سراسر ایالات متحده استفاده می‌کنند
کم و بیش ۱۵۰ میلیون امریکایی از اپلیکشین تیک‌تاک در سراسر ایالات متحده استفاده می‌کنند

کوین مک‌کارتی، رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده، روز یکشنبه ۲۷ مارچ‌‌ (هفتم حمل) گفت که قانونگذاران امریکایی بالای پیش‌نویس قانونی کار می‌کنند تا به نگرانی‌هایی که در مورد اپلیکشین تیک‌تاک موجود است، رسیدگی شود.

مک‌کارتی حکومت چین را متهم کرد که از طریق اپلیکیشن، معلومات شخصی کاربران این شبکه را به دست میاورد.

مک‌کارتی گفت: "تقاضای‌های افزاینده‌ای در ایالات متحده وجود دارد تا تیک‌تاک متعلق به شرکت بایت‌دنس (ByteDance) مستقر در چین، ممنوع اعلام شود.''

به گفتهٔ رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده،‌ قانونگذاران جمهوری‌خواه و دموکرات تلاش می‌کنند قانونی را تصویب کنند تا به جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، اختیار بدهد که اپلیکشین تیک‌تاک را در این کشور منع قرار بدهد.

ایالات متحده هراس دارد که ممکن این اپلیکیشن برای جاسوسی بر امریکایی‌ها استفاده شود و قانونگذاران امریکایی تلاش دارند تا استفاده از این اپلیکیشن را در سراسر امریکا ممنوع کنند.

تیک‌تاک در سراسر کشورهای غربی زیر فشار قرار دارد و ایالات متحده، بریتانیا و کانادا اخیراََ استفاده از اپلیکیشن تیک‌تاک را در تمام وسایل دولتی ممنوع اعلام کردند.

مک‌کارتی در تویتی نوشته است که مجلس نمایندگان ایالات متحده پیش‌نویس قانونی را به پیش خواهد برد تا شهروندان امریکایی‌ را در مقابل سو استفادهٔ حزب کمونست چین، محافظت کند.

پیش از این،‌ شو زی چیو، مدیر اجرایی تیک‌تاک،‌ روز پنجشنبه ۲۳ مارچ (سوم حمل) در تلاش برای بقای این شبکهٔ اجتماعی در جلسهٔ استماعیهٔ کمیته انرژی و تجارت مجلس نمایندگان کانگرس امریکا به سوالات قانونگذاران امریکایی پاسخ داد.

در این جلسهٔ استماعیه که چندین ساعت طول کشید، شو زی چیو به سوالات قانونگذاران امریکایی در مورد اتهامات استفاده از این اپلیکیشن برای جاسوسی بر امریکایی‌ها، مصونیت اطلاعات کاربران، دسترسی حکومت چین به اطلاعات کاربران، پیشبرد مخفیانهٔ برنامه‌های حزب کمونیست چین و تاثیر استفاده آن بالای نوجوانان، پاسخ داد.

شو زی چیو روز پنجشنبه به قانونگذاران گفت که اپلیکشین تیک‌تاک بر امریکایی‌ها جاسوسی نکرده است. حدود ۱۵۰ میلیون شهروند امریکایی از اپلیکشین تیک‌تاک در سراسر ایالات متحده استفاده می‌کنند.

تیک‌تاک که متعلق به شرکت بایت‌دنس (ByteDance) چینی است، گفته است که کارمندان این شرکت به معلومات کاربران امریکایی دسترسی دارند، اما بارها اتهامات مربوط به اشتراک گذاشتن اطلاعات کاربران یا واگذاری کنترول اپلیکیشن به دولت چین را رد کرده است.

XS
SM
MD
LG