لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری‌های تازه در یمن ده‌ها کشته برجا گذاشت 


منابع نیروهای وفادار به حکومت یمن می‌گویند که در جریان یک عملیات تازه که به هدف تصرف یک شهر از شورشیان حوثی راه‌اندازی شده بود، ده‌ها تن از جنگجویان طرفدار حکومت کشته شدند.

منابع گزارش داده اند که در جریان درگیری های چند روز اخیر میان سربازان حکومتی و شورشیان حوثی تحت حمایت ایران، در صنعا و در نزدیکی مرز عربستان، حد اقل ۳۲ سرباز کشته و ۱۰۰ نفر دیگر زخم برداشته اند.

یمن از سال ۲۰۱۴ به اینسو شاهد جنگ داخلی میان نیروهای حکومتی تحت حمایت ایتلاف نظامی به رهبری عربستان و شورشیان حوثی بوده است. هم اکنون شورشیان حوثی بخش بزرگ شمال یمن را تحت کنترول خویش دارند.

در گیری‌های اخیر پس از آن ادامه یافت که شورشیان حوثی قسمت از اراضی تحت کنترول خویش را از دست دادند.

در واکنش ، حوثی‌ها حملهٔ مرگباری را با استفاده از طیاره‌های بی‌سرنشین در ابوظبی انجام دادند که در اثر آن، سه نفر کشته شد.

مقامات حکومتی یمن به روز سه شنبه گفتند که نبرد ها در اطراف شهر حراد ادامه دارد و گفته می‌شود این منطقه تحت محاصره قرار دارد،‌ اما هنوز این شهر را تصرف نکرده اند.

در جریان درگیری‌های اخیر که نیروهای یمنی حمایت هوایی قوای ایتلاف را نیز با همرا داشتند ، حدود ۵۶ شورشی کشته شده است. اما شورشیان حوثی در مورد تلفات وارده به جنگجویان این گروه را گزارش نداده اند.

در واکنش به این حملات اخیر، شورشیان حوثی حملات راکتی خویش را بر عربستان سعودی و امارت متحده عربی افزایش داده است .

ایتلاف به رهبری عربستان سعودی از حکومت عبدربه منصور هادی که در حال حاضر در عربستان سعودی در تبعید به سر می‌برد، حمایت می‌کند.

بر اساس معلومات ملل متحد، در جنگ یمن ۳۷۷ هزار نفر کشته شده است و بر اساس گزارش سازمان‌های بین‌المللی از جمله ملل متحد،‌ این کشور جنگ‌زده در بدترین بحران بشری به سر می‌برد.

XS
SM
MD
LG