لینک های دسترسی

Breaking News

امارات: میزایل‌ بالستیک حوثی‌های یمن را نابود کردیم


از آغاز سال نو میلادی، این سومین بار است که شورشیان حوثی یمن امارات متحدهٔ عرب را هدف میزایل های بالستیک و طیاره های بی سرنشین قرار داده است
از آغاز سال نو میلادی، این سومین بار است که شورشیان حوثی یمن امارات متحدهٔ عرب را هدف میزایل های بالستیک و طیاره های بی سرنشین قرار داده است

امارات متحده عرب روز دوشنبه ۳۱ جنوری (۱۱ دلو) اعلام کرد که یک میزایل بالستیک را که حوثی‌های یمن پرتاب کرده بودند، رهگیری و نابود کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که حوثی‌های یمن در حالی این میزایل را بر امارات پرتاب کردند که این کشور جنوب خلیج‌فارس میزبان آیزاک هرتزوگ، رییس‌ جمهور اسراییل است.

وزارت دفاع امارات اعلام کرد که قطعات میزایل رهگیری‌شده در یک منطقهٔ خالی از سکنه سقوط کرد، اما مشخص نکرد که هدف این میزایل کجا بود.

وام، خبرگزاری دولتی امارات، از قول مقام‌های آن کشور گزارش داده است که ترافیک هوایی طبق معمول پیش می‌رود و باوجو این حمله، همه پروازها به طور عادی انجام می‌شود.

امارات بخشی از ایتلاف به رهبری عربستان سعودی است که از مارچ ۲۰۱۵ میلادی به این‌سو، برضد شورشیان حوثی‌های مورد حمایت ایران در یمن می‌جنگد؛ جنگ هفت سالهٔ که در اثر آن، ده‌ها هزار نفر در یمن کشته شده اند و این کشور فقیر را با بدترین فاجعهٔ انسانی و قحطی مواجه کرده است.

سخنگوی نیروهای حوثی یمن یکشنبه شب به وقت محل در یک تویت گفت که این گروه ظرف چند ساعت جزییات عملیات نظامی جدید خود در عمق امارات را افشا خواهد کرد، اما در مورد معلومات بیشتر ارایه نکرد.

حوثی‌ها به تاریخ ۲۷ جدی سال روان خورشیدی حملهٔ مرگبار را در ابوظبی انجام دادند که در اثر آن، سه نفر کشته شد. دومین حمله میزایل شورشیان حوثی دوشنبه گذشته پیش از رسیدن به هدف،‌ در هوا خنثی شد.

حملات حوثی‌ها به امارات در حالی صورت گرفته است که به نوشتهٔ نشریه(Foreign Policy)، شماری از تحلیلگران گفته‌اند که حوثی‌ها در واکنش به شکست‌های اخیری که در جنگ داشته‌اند، به امارات حمله می‌کنند.

این نشریه نوشته است که شکست‌های حوثی‌ها به خاطر هماهنگی بهتر میان عربستان سعودی و گروه‌های نیابتی امارات در قلمرو یمن است. امارات همچنین از یک گروه شبه نظامی یمنی موسوم به "لوای غول پیکرها" حمایت می‌کند، گروهی که در جنگ برضد شورشیان حوثی موثر عمل کرده ‌است.

وزارت دفاع امارات متحده عرب اعلام کرده است که جنگنده‌های ایتلاف، میزایلی را که توسط حوثی‌های یمن پرتاب شده بود، در هوا منهدم کرده است.

حمله روز دوشنبه در حالی انجام شد که یک مقام اسراییلی به رویترز گفت که رییس جمهور هرتزوگ شب را در ابوظبی سپری کرد.

دفتر رییس جمهوری اسراییل گفته است که باوجود حملهٔ حوثی‌ها به امارات،‌ آقای هرتزوگ به سفر خود ادامه می‌دهد.

XS
SM
MD
LG