لینک های دسترسی

Breaking News

گروهی از مهاجرین زندانی از محابس پاکستان آزاد و به افغانستان منتقل شدند


مقام‌های طالبان از تلاش‌ها برای رهایی شهروندان افغانستان از زندان‌های پاکستان خبر داده و گفته اند که در تازه‌ترین مورد، ۵۶ مهاجر زندانی از محابس آن کشور آزاد و به افغانستان منتقل شده اند.

عبدالجبار، سرقونسل طالبان در شهر کراچی پاکستان، گفت که این شهروندان افغانستان روز شنبه ۲۹ اپریل (نهم ثور) از زندان رها شده که در میان آنان کودکان نیز شامل اند.

عبدالجبار در ویدیویی که توسط وزارت خارجۀ حکومت طالبان منتشر شده، افزوده است که این افغان‌ها به مصارف دولتی از طریق مرز سپین بولدک – چمن به افغانستان منتقل شده اند.

او اضافه کرد که تا کنون دوهزار و ۲۷۶ نفر، به شمول زنان و کودکان، از زندان‌های پاکستان، به ویژه ایالت سند آن کشور، دوباره آزاد و به کشور شان منتقل شده اند. این مقام طالبان گفت که هنوز هم شماری از افغان‌ها در محابس پاکستان به سر می‌برند که تلاش‌ها برای رهایی تمامی آنان جریان دارد.

مقامات پاکستانی به تاریخ ۲۹ دسمبر ۲۰۲۲ (هشتم جدی) گفتند که پولیس این کشور طی عملیات‌ متعدد کم از کم ۱۲۰۰ شهروند افغانستان را بازداشت کردند که بدون داشتن مدارک اقامت و ویزه در پاکستان به سر می‌بردند.

بازداشت این افغان‌ها پس از آن خبرساز شد که تصاویری از کودکان افغان در پشت سلول‌های زندان مرکزی کراچی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.

گفته می‌شود بیشتر افغان‌های بازداشت‌شده در پاکستان کسانی اند که برای درمان به آن کشور رفته اند، پیش از این نیز گزارش‌هایی از درگذشت تعدادی از زندانیان بیمار افغان در زندان کراچی منتشر شده بود.

بر اساس معلومات ادارهٔ مهاجرت ملل متحد، در حال حاضر در پاکستان در حدود ۱.۳ میلیون مهاجر قانونی افغان زیست دارند، اما تخمین زده می‌شود که صدها هزار مهاجر افغان فاقد اسناد قانونی نیز در پاکستان به سر می‌برند.

XS
SM
MD
LG