لینک های دسترسی

Breaking News

جنگ در فاریاب؛ کشته شدن ده‌ها منسوب امنیتی افغان و طالبان


مقام‌های محلی در ولایت فاریاب گفته اند که ۲۲ منسوب امنیتی افغان در حملۀ طالبان در ولسوالی قیصار آن ولایت کشته شده اند.

یک مقام امنیتی ولایت فاریاب که نخواست نامش گرفته شود به صدای امریکا گفت که در این درگیری ۱۳ نفر از قوای طرفدار حکومت زخمی شده و چهار تن دیگر آنان به دست طالبان اسیر شده اند.

خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز از قول محمد طاهر رحمانی، رئیس شورای ولایتی فاریاب گزارش داده است که در این درگیری ۲۲ منسوب امنیتی افغان کشته و ۲۰ تن دیگر آنان زخمی شده است.

طالبان شامگاه شنبه بر پاسگاه‌های پولیس و ملیشه‌های طرفدار حکومت در روستای ارکلیک ولسوالی قیصار ولایت فاریاب حمله کردند. آقای رحمانی گفته است که درگیری سخت میان دو طرف تا صبح یک‌شنبه جریان داشت.

کریم یورش، سخنگوی پولیس فاریاب به صدای امریکا گفت که پس از چاشت یک شنبه (۱۷ مارچ) بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای کمکی به شمول قوای کماندو به ساحه اعزام شده است.

مقام‌های افغان گفته اند که در این درگیری ۱۱ جنگجوی طالب کشته و چهار جنگجوی دیگر آن گروه زخمی شده است.

طالبان هفتۀ گذشته نیز بر پوسته‌های امنیتی در ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس در همسایگی فاریاب حمله کردند.

جمشید شهابی، سخنگوی والی بادغیس به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که در آن درگیر ۱۶ منسوب امنیتی افغان کشته و ۲۰ تن دیگر آنان زخمی شده اند. او گفته است که در این درگیری بیش از ۴۰ جنگجوی طالب نیز کشته شده اند.

آقای شهابی گفت که در پی این حملۀ طالبان شماری از سربازان افغان به سمت مرز ترکمنستان فرار کردند. هرچند او آمار دقیق سربازان فراری را مشخص نکرد، اما یک عضو شورای ولایتی بادغیس به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که ۱۰۰ نفر از نیروهای دولتی تلاش داشتند وارد ترکمنستان شوند.

XS
SM
MD
LG