لینک های دسترسی

Breaking News

ده‌ها اسیر جنگی اوکراینی در حمله میزایلی کشته شدند


اجساد سوختهٔ زندانیان پس از اصاب میزایل در یک محبس که اسیران جنگی اوکراینی در آن به سر می برند. این زندان در شهرک اولنیوکا در منطقه دونتسک، اوکراین موقعیت دارد
اجساد سوختهٔ زندانیان پس از اصاب میزایل در یک محبس که اسیران جنگی اوکراینی در آن به سر می برند. این زندان در شهرک اولنیوکا در منطقه دونتسک، اوکراین موقعیت دارد

در اثر اصابت یک میزایل بر یک زندان که اسیران جنگی اوکراینی در آن به سر می برند،‌ ده ها اسیر اوکراینی روز جمعه ۲۹ جولای (هفتم اسد) کشته شدند.

مقام های مسکو و کیف یکدیگر را بر این حملهٔ مرگبار متهم کرده اند.

شماری از ژورنالستان خبرگزاری رویترز کشته شدن برخی از اسیران جنگی اوکراینی را تایید کردند. این حملهٔ مرگبار در حالی صورت گرفت است که ملل متحد تلاش می کند تا صادرات غله جات اوکراین به خارج آن کشور از سرگرفته شود و تا حد ممکن به بحران گرسنگی جهانی رسیدگی شود.

وزارت دفاع روسیه گفته است که در این حمله ۴۰ زندانی کشته و زخمی شده اند.وزارت دفاع روسیه همچنین گفته است که اسیران جنگی اوکراینی در این زندان نگهداری می شدند و در اثر این حمله، هشت کارمند آن کشور نیز زخمی شده اند.

وزارت دفاع روسیه همچنین کیف را متهم کرده است که با استفاده از راکت های ساخت ایالات متحده موسوم به HIMARS بر این زندان انداخت کرده است.

ما نیروهای مسلح اوکراینی این اتهام را رد کرده و گفته اند که قوای توپخانهٔ روسیه بر این زندان پرتاب کرده است تا از طریق سوء رفتار قوای روسیه در برابر اسیران جنگی را پنهان کند.

دیمیترو کولبا، وزیر خارجهٔ اوکراین، گفته است که روسیه مرتکب جنایت جنگی شده و از جامعهٔ بین المللی خواست تا این عملکرد مسکو را محکوم کند.

این زندان در شهرک اولنیوکا واقع در ۷۵ کیلومتری کیف، پایتخت اوکراین، موقعیت دارد. اولنیوکا بخشی از ولایت دونتسک اوکراین است که زیر کنترول جدایی طلبان مورد حمایت روسیه قرار دارد.

در همین حال،‌ دنیس پوشیلین، رهبر جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در این منطقه، گفته است که از جمله ۱۹۳ اسیر جنگی که در این زندان به سر می برند، هیچ شهروندان خارجی وجود نداشت.

مقام های اوکراینی همچنین روسیه را به ارتکاب اعمال "قساوت و وحشیگری" بر ضد غیرنظامیان متهم کرده است و گفته است که پس از تهاجم نظامی روسیه بر آن کشور، بیش از ۱۰ هزار اعمالی را ثبت کرده است که احتمالاََ جرایم جنگی تلقی شوند.

علاوه بر کشتار غیرنظامیان به شمول زنان و کودکان، از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین،‌میلیون‌ها نفر دیگر در اوکراین یا از خانه‌های‌شان بیجا شده اند و یا هم مجبور به ترک این کشور شده اند.

XS
SM
MD
LG