لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی هالند در مورد خروج سربازان امریکایی از افغانستان و سوریه


هالند در کنار سایر متحدین ایالات متحده امریکا، نگرانی خود را در مورد تصمیم اخیر واشنگتن مبنی بر خروج کامل سربازان امریکایی از سوریه ابراز کرد.

هالند همچنین کاهش شمار سربازان امریکایی در افغانستان را یک اقدام "پیش از وقت" خواند.

آنک بایلویلد، وزیر دفاع هالند روز جمعه (۳۰ قوس) گفت که اعلام خبر کاهش سربازان امریکایی در افغانستان او را "متعجب" کرده است.

این مقام هالندی با اشاره به تصمیم اخیر دونالد ترمپ در مورد خروج سربازان امریکایی از سوریه و افغانستان گفت زمانیکه کشوری عضو یک پیمان (ناتو) می باشد، باید موضوعات را با سایر اعضای این پیمان در میان بگذارد و نباید آن را از طریق تویتر اعلام کند.

هالند صد سرباز در چوکات ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان دارد.

وزیر دفاع هالند گفت که این کشور تلاش هایش را به خاطر بهتر ساختن وضعیت در افغانستان تشدید می بخشد چون به گفته وی وضعیت امنیتی در افغانستان به قدر کافی در حال بهبود نمی باشد.​

انتقاد اعضای مجلس سنای امریکا در مورد تصمیم ترمپ

در یک انکشاف دیگر، لیندسی گرام، سناتور جمهوریخواه ایالات متحده امریکا روز جمعه خواستار برگزاری فوری جلسات استماعیه مجلس سنای این کشور در مورد تصمیم اخیر دونالد ترمپ مبنی بر خروج سربازان امریکایی از افغانستان و سوریه شد.

به دنبال این تصمیم رئیس جمهور ترمپ، جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده روز پنجشنبه از سمت اش استعفا داد.

سناتور لندسی گرام که عضو کمیته خدمات قوای مسلح مجلس سنای امریکا است، به خبرنگاران گفت که او می خواهد در جلسات استماعیه مجلس سنا مستقیماً از جیم متیس در مورد تصمیم اخیر دونالد ترمپ بشنود.

سناتور گرام افزود که او در مورد کاهش سربازان امریکایی در افغانستان نیز نگران می باشد.

این سناتور امریکایی همچنین گفت که داعش در افغانستان شکست نخورده و به گفته او، داعش در افغانستان امسال در مقایسه به سال گذشته یک تهدید بزرگتر بوده است.

او گفت که شاخه خراسان داعش طرح حمله بر امریکا را دارد.

ایالات متحده امریکا در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار سرباز در افغانستان دارد و بر بنیاد تصمیم اخیر دونالد ترمپ، قرار است حدود هفت هزار سرباز امریکایی تا چند هفته آینده از افغانستان بیرون شود.

XS
SM
MD
LG