لینک های دسترسی

Breaking News

مرز مصر به روی زخمی‌های فلسطینی باز شد 


مصر یگانه گذرگاه مرزی خویش با غزه را امروز ۱۵ می (۲۵ ثور) به گونهٔ استثنایی باز کرد و فلسطینی‌های را که زخم‌های شدید داشتند به شفاخانه‌های این کشور منتقل کرد.

یک مقام صحی گفت که مصر به گونهٔ استثنایی گذرگاه رفح را باز کرد و ۱۰ امبولانس مصری وارد نوار غزه شد تا فلسطینی‌های را که در جریان حملات هوایی اسراییل شدیداً زخمی شده اند،‌ انتقال دهد.

این گذرگاه مرزی در روزهای رخصتی،‌ به ویژه روزهای عید مسدود می‌باشد.

مقامات صحت عامهٔ‌ مصر گفتند که برای رسیدگی به زخمی‌ها، شماری از داکتران و پرستاران این کشور مجبور شدند در روز های عید نیز انجام وظیفه کنند.

طیاره‌های جنگی اسراییلی صبح امروز نیز غزه را بمبارد کرد که به گفتهٔ مقامات صحی فلسطینی در نتیجهٔ آن ۱۲ فلسطینی، به شمول هشت کودک و دو زن کشته شدند.

در این حال، مقامات اسراییل گفته اند که در اثر اصابت یک راکت گروه حماس بر یک ساختمان، یک اسراییلی کشته شد.

مقامات صحی در غزه می‌گویند که حملات اسراییلی تا اکنون جان ۱۳۹نفر، به شمول ۳۹ کودک را گرفته و در حدود ۹۵۰ نفر دیگر را زخمی کرده است.

این در حالی است که راکت‌های پرتاب شده از جانب گروه حماس تا اکنون، به شمول یک کودک و یک سرباز، سبب کشته شدن نه اسراییلی شده است.

در این حال، شیخ احمد الطیب، امام اعظم مسجد و پوهنتون الازهر مصر با راه اندازی کمپاینی در رسانه‌های اجتماعی خواستار حمایت از فلسطینی‌ها شد.

او نوشته است که "کشتار را توقف دهید".

آقای الطیب همچنان نگاشته است که "اگر واقعاً برای صلح کار می‌کنیم پس باید خاموشی و تبعیض را کنار بگذاریم".

درگیری‌ها میان نمازگذاران فلسطینی‌و نیروهای اسراییلی پنج روز پیش در مسجد الاقصی آغاز شد که در آن بیش از ۳۰۰ فلسطینی‌ زخمی شدند.

به دنبال آن، گروه حماس اسراییل را مورد حملات راکتی قرار داد و اسراییل نیز نوار غزه را که حماس کنترول آنرا در دست دارد، هدف حملات هوایی قرار داد.

XS
SM
MD
LG