لینک های دسترسی

Breaking News

اسراییل حملات زمینی بر نوار غزه را آغاز کرد 


به دنبال حملات هوایی، اردوی اسراییل می‌گوید که حملات زمینی را نیز بر نوار غزه آغاز کرده است.

اردوی اسراییل امروز ۱۴ می (۲۴ ثور) در یک تویت نوشت که نیروهای این کشور "در حال حاضر در حال حمله بر نوار غزه استند". اما سپس با یاد‌آوری از "سوی تفاهم" گفت که نیروهای این کشور از داخل مرزهای اسراییل نوار غزه را با توپ‌خانه هدف قرار می‌دهند.

بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل گفته است که با تمام قدرت حملات علیه گروه حماس را ادامه خواهد داد.

این در حالی است که آژانس خبری اسوشیتد پرس از فرار باشندگان غزه در پی حملات توپ‌خانهٔ اسراییل خبر داده است.

خانواده‌های فلسطینی‌ که در مرزهای شمال و شرق غزه زیست دارند با جمع آوری وسایل خانه‌های شان امروز در مرکز شهر غزه به سرپناه‌های موقتی پناه‌بردند.

باشندگان فلسطینی با استفاده از موتر، مرکب و پای پیاده وارد مکتبی شدند که ملل متحد امور آنرا به پیش می‌برد.

بر اساس گزارش اسوشیتدپرس، مردان فلسطینی‌ در حالی وسایل خانه‌های شان را در خریطه‌های پلاستیکی انتقال می‌دادند که زنان کودکان شان را به دوش گرفته وارد صنوف این مکتب شدند.

قرار است شورای امنیت ملل متحد دو روز بعد برای بحث روی وضعیت در منطقه نشستی را برگزار کند.

بر اساس معلومات وزارت صحت غزه، درگیری‌ها در روز‌های عید سبب کشته شدن حد اقل ۱۰۳ فلسطینی،‌ به شمول ۲۷ کودک و ۱۱ زن شده است.

این وزارت گفته است که حد اقل ۵۳۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

در جریان راکت‌پراگنی‌های حماس، هفت اسراییلی، به شمول یک کودک شش ساله کشته شده اند.

درگیری‌ها میان نمازگذاران فلسطینی‌و نیروهای اسراییلی پنج روز پیش در مسجد الاقصی آغاز شد که در آن بیش از ۳۰۰ فلسطینی‌ زخمی شدند.

به دنبال آن، گروه حماس اسراییل را مورد حملات راکتی قرار داد و اسراییل نیز نوار غزه را که حماس کنترول آنرا در دست دارد، هدف حملات هوایی قرار داد.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده ابراز آرزومندی کرده است که این جنگ هرچه زودتر پایان یابد. بریتانیا نیز از حماس و اسراییل خواسته است که از تشدد و ادامۀ تنش دست بردارند. ترکیه نیز از کشورهای اسلامی خواسته است تا در خصوص جنگ اسراییل-غزه موضع متحد اختیار کنند.

اسراییل در سال ۱۹۶۷ پس از شش روز جنگ شرق بیت‌المقدس را اشغال کرد و سپس آن را به قلمرو اسراییل ملحق کرد، اقدامی که شمار زیاد کشورهای جهان با آن مخالف اند.

XS
SM
MD
LG