لینک های دسترسی

Breaking News

 سرمای شدید در افغانستان جان هشت نفر به شمول کودکان را گرفت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

همزمان با موج سردی هوا در بخش‌های افغانستان، مقام‌های محلی طالبان برای بادغیس از جان باختن هشت نفر به دلیل سردی هوا در این ولایت خبر داده اند.

خبرگزاری دولتی باختر روز دوشنبه ۱۶ جنوری (۲۶ جدی) به نقل از مسوولان محلی طالبان برای بادغیس گزارش داده است که در دو روز گذشته، سه نفر به شمول یک زن و دو کودک در ولسوالی بالامرغاب و پنج نفر دیگر در ولسوالی قادس این ولایت جان باخته اند.

احمد حنظله، سخنگوی والی طالبان برای بادغیس، گفته است که بیشتر این قربانیان، کودکان و زنان اند. او گفته است که سردی هوا به گونۀ بی‌سابقه در این ولایت افزایش یافته و احتمال افزایش تلفات ناشی از آن در بخش‌هایی این ولایت وجود دارد.

مقام‌های طالبان برای بادغیس همچنان گفته اند که در اثر سردی هوا در این ولایت، تنها چهارهزار و ۴۷۰ راس مواشی در ولسوالی بالامرغاب این ولایت تلف شده است.

بر اساس گزارش‌ها، در شماری از ولایات دیگر نیز سرمای شدید تلفاتی به بار آورده است، اما مقام‌های حکومت طالبان تا هنوز در این مورد چیزی نگفته اند.

افزون بر ولایت بادغیس، سرمای شدید در کابل و دیگر ولایات افغانستان به گونۀ بی‌پیشینه افزایش یافته و ادامهٔ این وضعیت، شهروندان این کشور را با مشکل مواجه ساخته است.

دو روز پیش، دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان (اوچا) گفت که سرما در روزهای پیشرو، در بخش‌های این کشور تا منفی ۳۵ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

به گفتۀ اوچا، ملل متحد با دیگر شرکایش برای رسیدگی به نیازمندان به شمول خانواده‌هایی ادامه می‌دهد که سردی هوا آنان را تهدید می‌کند.

این در حالی است که پیش از این، ملل متحد گفته بود که با سرد شدن هوا، کم از کم ۲۴.۴ میلیون نفر در وضعیت ناامیدکننده در افغانستان زندگی می‌کنند.

اوچا به تاریخ ۲۲ نومبر (اول قوس) در تویتی گفت که در حال حاضر، بسیاری از خانواده‌های نیازمند سرمای شدیدی را تجربه می‌کنند و آنان نیاز فوری به کمک‌های مانند لباس گرم، سرپناه و پول نقد برای گرم نگهداشتن شان دارند.

XS
SM
MD
LG