لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: ۲۴.۴ میلیون نفر در افغانستان در وضعیت ناامید کننده زندگی می‌کنند


دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) می‌گوید که با آغاز فصل زمستان و سرد شدن هوا، کم از کم ۲۴.۴ میلیون نفر در وضعیت ناامید کننده در افغانستان زندگی می‌کنند.

این ادارۀ ملل متحد ناوقت روز سه‌شنبه ۲۲ نومبر (اول قوس) در تویتی گفت که در حال حاضر، در برخی از بخش‌های این کشور برف باریده و همچنان بسیاری از خانواده‌های نیازمند دمای بسیار سردی را تجربه می‌کنند.

اوچا افزوده است: "۲۴.۴ میلیون نفر در شرایط ناامید کننده زندگی می‌کنند. با افزایش قیمت کالاها، آنها به نقطه اوج رسیده اند و نیاز فوری به کمک‌های مانند لباس گرم، سرپناه و پول نقد برای گرمایش دارند."

در این حال، کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) می‌گوید که همزمان با آغاز فصل زمستان روند کمک‌رسانی و رسیدگی به نیازمندان در افغانستان را شدت می‌دهد.

این ادارۀ ملل متحد افزوده که قرار است در جریان زمستان پیشرو، به حدود ۴۰۰هزار نفر در سراسر این کشور پول نقد کمک کنند. کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اضافه کرده که با حمایت کمک‌های نقدی به آسیب‌پذیرترین خانواده‌های نیازمند در افغانستان، می‌خواهد تا آنان از سردی زمستان پیشرو در امان بمانند.

به گفتۀ این ادارۀ ملل متحد تیم‌های ملل متحد خانه به خانه می‌روند و خانواده‌های نیازمند را شناسایی می‌کنند. کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تاکید کرد که در حال حاضر این روند در ولایت میدان وردک جریان دارد.

این در حالی است که همزمان با نگرانی‌ها از تشدید بحران بشری در جریان زمستان امسال در افغانستان، صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان (یونیسف) دیروز گفت که قرار است در ماه‌های پیشرو، برای ۱۱۱هزار خانوادۀ نیازمند در این کشور کمک نقدی کند.

یونیسف به تاریخ ۲۱ نومبر (۳۰ عقرب) در تویتی گفت که در حال حاضر، میلیون‌ها نفر در این کشور قادر به تامین نیازهای اولیه خانوادۀ خود نیستند و اوضاع در زمستان پیشرو، بیشتر از این بدتر خواهد شد.

اخیراً کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ گفت که نیمی از جمعیت افغانستان (۲۰ میلیون نفر) با عدم مصوونیت غذایی جدی روبرو استند.

این سازمان افزود که مشکلات اقتصادی و در حال حاضر زمستان، زندگی میلیون‌ها نفر را در افغانستان بیشتر تهدید می‌کند. کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ بر ضرورت حمایت فوری بین‌المللی برای جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع تاکید کرده است.

XS
SM
MD
LG