لینک های دسترسی

Breaking News

آمادگی‌ برای برگزاری انتخابات پارلمانی غزنی و شوراهای ولایتی


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید که قرار است انتخابات پارلمانی غزنی، شوراهای ولایتی و ولسوالی‌‌های این کشور در ماه میزان سال آینده برگزار شود.

حوا علم نورستانی، رییس این کمیسیون روز شنبه ۱۹ دسمبر (۲۹ قوس) به خبرنگاران گفت که آمادگی‌های لازم برای برگزاری این‌ انتخابات‌ گرفته شده است.

خانم نورستانی افزود: "پس از بررسی‌های تخنیکی و عملیاتی، تصمیم گرفته شد که انتخابات پارلمانی غزنی، انتخابات شورای ولایتی، انتخابات شورای ولسوالی‌ها و انتخابات تعدادی از شورای شاروالی‌ها در خزان ۱۴۰۰ برگزار شود."

او افزود مشکلاتی که در انتخابات‌ پارلمانی و ریاست جمهوری افغانستان بود بررسی شده و قرار است در انتخابات‌ پیش‌رو از این چالش‌ها جلوگیری شود.

خانم نورستانی همچنان از حکومت افغانستان خواست که بودجۀ این انتخابات‌ را فراهم کرده و برای تامین امنیت آن آمادگی بگیرد.

بر اساس معلومات این کمیسیون برگزاری انتخابات ولایت غزنی، ۱۹ میلیون دالر و سایر انتخابات‌ ۸۰ میلیون دالر هزینه خواهد برداشت.

انتخابات پارلمانی افغانستان پس از چندین سال تاخیر در ماه میزان ۱۳۹۷ خورشیدی برگزار شد که ولایت غزنی به دلیل اختلافات سیاسی به تعقیب نا امنی‌ها برگزار نشد.

همچنان قرار بود افزون بر انتخابات پارلمانی غزنی، سه انتخابات دیگر همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در سال گذشته، برگزار شوند، اما کمیسیون انتخابات افغانستان موفق به برگزاری آن نشد.

XS
SM
MD
LG