لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید ملل متحد و حکومت افغانستان بر ضرورت آتش‌بس


نمایندۀ ویژه ملل متحد برای افغانستان​ با رییس جمهور محمد اشرف غنی دیدار کرده و دو طرف بر ضرورت پایان خشونت‌ها و تامین آتش‌بس در افغانستان تاکید کرده اند.

ریاست جمهوری افغانستان ناوقت روز سه‌شنبه ۱۵ دسمبر (۲۵ قوس) در خبرنامه‌ای گفته است که در این دیدار دو طرف روند صلح افغانستان را به بررسی گرفته و خانم دیبرا لاینز، نمایندۀ ویژه ملل متحد برای افغانستان دربارۀ سفر اخیرش به قطر معلومات داده است.

در خبرنامه به نقل از خانم لاینز آمده است: "خشونت و جنگ باید در افغانستان متوقف شود و پروسۀ صلح نتیجۀ مثبت را در قبال داشته باشد".

رییس جمهور غنی نیز گفته است که برقراری آتش‌بس در افغانستان از خواست‌های اساسی مردم این کشور است و تشدید خشونت‌ها برای آنان قابل قبول نیست.

آقای غنی افزوده است که در حال حاضر "اجماع قوی ملی" در روند صلح به وجود آمده و از جامعه جهانی خواستار حمایت بیشتر در راستای پایان دادن به خشونت‌ها در این کشور شده است.

این در حالی است که هیات مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و نمایندگان طالبان در اوایل این هفته با نشر اعلامیۀ مشترک از توقف مذاکرات تا تاریخ پنجم جنوری (۱۶ جدی) خبر دادند. دلیل توقف مذاکرات "بحث بیشتر در مورد اجندای مذاکرات صلح" خوانده شده است.

اعضای هیات مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان ناوقت دیروز به کابل رسیده و قرار است مشوره‌های شان را با مقام‌های ارشد حکومت در بارۀ اجندای مذاکرات صلح آغاز کنند.

از سوی دیگر، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از سفر ملا عبدالغنی ‌برادر در راس یک هیات این گروه به اسلام‌آباد خبر داده است.

محمد نعیم در صفحۀ تویترش نگاشته است که این سفر هیات طالبان به دعوت رسمی حکومت پاکستان انجام شده و قرار است ملا برادر با مقام‌های ارشد آن کشور دیدار و گفتگو کند.

XS
SM
MD
LG