لینک های دسترسی

Breaking News

اردوغان: در محاصرۀ اقتصادی قرار داریم, اما غالب میشویم


رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، گفته است که کشورش در محاصره اقتصادی به سر میبرد.

آقای اردوغان امروز در یک نشست سفرای ترکیه در انقره گفت که ترکیه بر آنچه او حمله بر اقتصاد این کشور خواند، غالب خواهد شد.

رئیس جمهور اردوغان گفت که اقتصاد ترکیه قوی است و موضوع کاهش ارزش لیره (واحد پول ترکیه) به زودی حل خواهد شد.

پول ترکیه پس از آن ارزش خود را بگونۀ بی سابقه از دست داد که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، به روز جمعه گفت که مالیات گمرکی بر المونیم و فولاد وارداتی از ترکیه را دو برابر افزایش داده است.

آقای اردوغان در سخنرانی امروزش خطاب به ایالات متحده گفت که: "ما به حیث شریک ستراتیژیک شما در سومالیا، افغانستان و بوزنیا در کنار شما بودیم. در کابل ما امنیت میدان هوایی را تامین میکردیم. چطور شما یک شریک ستراتیژیک خود کنار گذاشته و در عوض به گروه های ترورویستی مثل حزب اتحاد دموکراتیک سوریه و واحدهای مدافع خلق سوریه ارجعیت قایل میشوید؟"

اردوغان افزود که زورگویان نظام جهانی نمیتوانند به دستاورد های ترکیه که به قیمت خون مردم این کشور بدست آمد، تجاوز کنند.

روابط بین انقره و واشنگتن روی بازداشت و محاکمه اندرو برانسن یک کشیش امریکایی در ترکیه، متشنج شده است.

در حال حاضر، آقای برانسن در حبس خانگی قرار دارد و قرار است به اتهام دست داشتن در فعالیت های "دهشت افگنی" محاکمه شود. قصر سفید اتهامات علیه این کیشش را رد کرده؛ آنرا اتهامات بی ساس خوانده و انقره را به اسارت گیری متهم کرده است.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، نیز امروز گفت که ایالات متحده با اعمال فشار و تعزیرات اقتصادی بر ترکیه به اهداف اش نخواهد رسید.

XS
SM
MD
LG