لینک های دسترسی

Breaking News

اسپر: کاهش نیروها در افغانستان مستلزم توافق با طالبان نیست


وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا بر کاهش احتمالی نیروهای امریکایی از افغانستان تاکید کرده و گفته است "لازمی نیست" که این اقدام ربطی به مذاکرات صلح امریکا با طالبان داشته باشد.

مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا دیروز دوشنبه دوم دسمبر (۱۱ قوس) به خبرگزاری رویترز در لندن گفته است که کشورش بحث‌های را در این مورد با مقام‌های امریکایی و متحدان‌اش در پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) آغاز کرده است.

آقای اسپر بدون اینکه معلومات دهد چه تعدادی از نیروهای امریکایی از افغانستان بیرون خواهند شد گفت: "احساس اطمینان می‌کنم که شمار سربازان خود در افغانستان را می‌توانیم کاهش دهیم و نیز اطمینان حاصل کنیم که آن مکان [افغانستان] لانۀ امن برای تروریست‌هایی که بتوانند به امریکا حمله کنند، نشود."

او همچنان افزود که متحدان ایالات متحده نیز در خصوص امکان کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان توافق نظر دارند.

وزیر دفاع ایالات متحده در مورد این‌ که آیا کاهش این نیروها در موافقت با طالبان انجام خواهد شد؟ گفته است که "لازمی نیست".

این در حالی است که دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا به روز پنجشنبه (۲۸ نومبر) در یک سفر غیرمنتظره به افغانستان رفت و از تمایل طالبان به صلح و کاهش حضور نظامی امریکا در افغانستان خبر داد.

آقای ترمپ افزود که امریکا در حال کاهش حضور نظامی خود در افغانستان است و به گفتۀ وی قوایی امریکایی مستقر در افغانستان تا ۸۶۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

در حال حاضر حدود ۱۳ هزار سرباز امریکایی، علاوه بر هزاران نفر از سربازان ناتو در افغانستان مستقر اند.

XS
SM
MD
LG