لینک های دسترسی

Breaking News

وزرای خارجهٔ اروپا در مورد بحران مهاجرت افغانستان بحث کردند


جوسپ بوریل، رییس روابط خارجی اتحادیهٔ اروپا، گفته است مردمی که از کشور های جنگ زده میایند،‌ نباید به مثابهٔ مهاجر با آنان برخورد صورت، بلکه با آنان منحیث پناهندگانی رفتار شود که از ترس، کشور شان را ترک کرده اند
جوسپ بوریل، رییس روابط خارجی اتحادیهٔ اروپا، گفته است مردمی که از کشور های جنگ زده میایند،‌ نباید به مثابهٔ مهاجر با آنان برخورد صورت، بلکه با آنان منحیث پناهندگانی رفتار شود که از ترس، کشور شان را ترک کرده اند

وزرای خارجه اتحادیهٔ روز پنجشنبه دوم سپتمبر (۱۱ سنبله) در کرنج، بزرگترین شهر سلوانیا، در مورد مهاجرت ها از افغانستان و نحوهٔ تعامل با حاکمان جدید آن کشور،‌ گروه طالبان، بحث کردند.

اتحادیهٔ اروپا برای کار با طالبان شرایطی مشخصی را گذاشته است که شامل احترام به حقوق بشر و فراهم آوری شرایط مصوون برای کسانی که خواهان ترک افغانستان اند.

بسیاری از وزرای خارجهٔ اتحادیهٔ اروپا تعهد کردند تا به اندازهٔ ممکن آنعده از شهروندان افغانستان را از آن کشور بیرون کنند که زندگی شان با تهدید و خطر انتقامجویی گروه طالبان مواجه است، به ویژه افغان هایی که با قوای بین المللی و یا حکومت های غربی در افغانستان کار کرده اند.

جپ کوفود، وزیر خارجهٔ دنمارک، گفته است که تمرکز اتحادیهٔ اروپا در کوتاه مدت تخلیه آنعده افرادی باشد که در هفته های گذشته از افغانستان به خارج از آن کشور انتقال داده نشدند اند، به خصوص "افغان هایی که با "جامعهٔ بین المللی، با کشور های ما، با ملل متحد، با اتحادیهٔ اروپا و ناتو کار کرده اند".

وزیران خارجهٔ اتحادیهٔ اروپا همچنین ابراز نگرانی کرده اند که وضعیت پیش آمده در افغانستان ممکن به زودی موجب بروز بحران مهاجرت‌ها به کشور های اروپایی شود.

شماری از دپلومات های این اتحادیه ابراز نگرانی کردند که ممکن شماری از افراد در لباس مهاجران سلاح و یا مواد مخدر را به کشور های اروپایی قاچاق کنند.

گابریلیوس لندزبرگیس، وزیر خارجه لیتوانیا با اشاره به سرازیر شدن بیش از ۴۰۰۰ پناهجوی که از بلاروس در سال جاری وارد آن کشور شده اند، از اعضای اتحادیهٔ‌ اروپا خواست تا برای "بحران مهاجرت" آمادگی بگیرند.

در همین حال، جوسپ بوریل، رییس روابط خارجی اتحادیهٔ اروپا، گفت که این اتحادیه نیاز دارد تا واقعیت های جدید سیاسی افغانستان را مدنظر بگیرد و مشخص کند که با حاکمان جدید چگونه تعامل کند.

آقای بوریل همچنین گفت مردمی که در کشور های جنگ زده زندگی می کنند نباید به مثابهٔ مهاجر با آنان برخورد صورت بگیرد، بلکه با آنان منحیث پناهجوبانی رفتار شود که از ترس، کشور شان را ترک کرده اند.

XS
SM
MD
LG