لینک های دسترسی

Breaking News

اتحادیه اروپا با افغانستان ۱۱۷ میلیون یورو کمک می‌کند


اتحادیه اروپا اعلام کرده است که برای مبارزه با بیماری کووید-۱۹ در افغانستان، ۱۱۷ میلیون یورو را اختصاص داده است.

این اتحادیه ناوقت شنبه ۱۱ اپریل (۲۳ حمل) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که با توجه به گسترش کروناویروس در سراسر جهان، ممکن افغانستان نیز به شدت از بیماری کووید-۱۹ متاثر شود.

در اعلامیه آمده است که ساختارهای صحی افغانستان طی سال‌ها جنگ ضیعف شده و این کشور باید با منابع محدود مالی با کروناویروس مبارزه کند.

اتحادیه اروپا گفته است: "پاسخ اتحادیه اروپا با مبلغ ۱۱۷ میلیون یورو برای مقابله با بیماری همه‌گیر و برطرف کردن پی آمدهای صحی و اقتصادی-اجتماعی آن در نظر گرفته شده است. این کمک شامل ۵۰ میلیون یورو بودجه اضافی برای تقویت نظام صحی افغانستان است".

به گفتۀ این اتحادیه، قرار است این کمک در بخش فراهم‌کردن تجهیزات آزمایش و درمان، پاسخ‌‌دهی ویژه به بحران کوید-۱۹، مراقبت از مادران و کودکان، آگاهی عامه، سرپناه برای برگشت‌کنندگان و نظارت بر وضعیت صحی جامعه، هزینه شود.

پییر مایدون، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است که این اتحادیه به تمام تلاش‌هایش در راستای کاهش اثرات کروناویروس در افغانستان ادامه می‌دهد.

آقای مایدون تاکید کرده است که رهبران سیاسی افغان باید به گونۀ فوری به توافق برسند و جوانب درگیر در افغانستان نیز آتش‌بس فوری را به اجرا بگذارند.

XS
SM
MD
LG