لینک های دسترسی

Breaking News

ضعیف: میعاد آتش بس به سه ماه تمدید شود


ملا عبدالسلام ضعیف، سفیر طالبان در اسلام آباد بود
ملا عبدالسلام ضعیف، سفیر طالبان در اسلام آباد بود

یک مقام پیشین رژیم طالبان از حکومت افغانستان و گروه مسلح طالبان می خواهد تا میعاد آتش بس را سه ماه تمدید کنند.

ملا عبدالسلام ضعیف، سفیر پیشین رژیم طالبان در پاکستان در صحبتی ویژه با صدای امریکا، اعلام آتش بس از هر دو جانب درگیر در افغانستان را "یک پیام نیک برای صلح" خواند.

این مقام پیشین طالبان که اکنون با جنگجویان آن گروه روابط نزدیک دارد، از افغان ها خواست که در جریان آتش بس، به طالبان و حکومت افغانستان مراجعه کنند و از طرفین بخواهند تا آتش را برای سه ماه دیگر تمدید کنند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان روز پنجشنبه (۱۷جوزا) اعلام کرد که از ۲۷ ماه رمضان تا پنجم عید فطر، نیرو های امنیتی افغان علیه مواضع طالبان عملیات انجام نمی دهند.

گروه طالبان روز شنبه (۱۹جوزا) در یک اقدام بی پیشینه اعلام کرد که جنگجویان آنان در سه روز عید فطر با نیرو های امنیتی افغان جنگ نمی کند، اما نیرو های بین المللی در این آتش بس طالبان شامل نمی باشد.

آقای ضعیف تاکید ورزید که امکان دارد به خاطر تمدید میعاد آتش بس، طرفین درگیر این خواست مردم را بپذیرند.

آقای ضعیف در جریان رژیم طالبان سفیر آن رژیم در اسلام آباد بود، اما پس از سرنگونی طالبان توسط ائتلاف به رهبری ایالات متحده، مقامات امنیتی پاکستان وی را دستگیر کرد و سپس به قوای امریکایی در بگرام تسلیم کرد. آقای ضعیف مدتی را در زندان گوانتانمو در حبس بود، اما سپس از قید آزاد شد و از آن به بعد، در کابل به سر می برد.

XS
SM
MD
LG