لینک های دسترسی

Breaking News

حملهٔ طالبان در سمنگان ۱۱ کشته و ۶۳ زخمی برجا گذاشت


مقام‌های محلی ولایت سمنگان می‌گویند که در نتیجهٔ انفجار یک موتر بمگذاری شده در مرکز این ولایت، ۱۱ نفر کشته و ۶۳ تن دیگر زخمی شده اند.

این انفجار حوالی ساعت ۱۱:۰۰ امروز دوشنبه ۱۳ جولای (۲۳ سرطان) در مقابل ساختمان ریاست امنیت ملی و شاروالی شهر ایبک به وقوع پیوست.

عبدالطیف ابراهیمی، والی سمنگان به صدای امریکا گفت که در این انفجار تا اکنون ۱۰ تن از نیروهای امنیت ملی و یک زن کشته شده و ۶۳ تن دیگر زخم برداشته اند.

آقای ابراهیمی افزود که اکثر زخمیان این انفجار غیرنظامیان اند که در بین آنها هشت زن و دو کودک نیز شامل استند.

پس از این انفجار، شماری از مهاجمان وارد ساختمان شاروالی شهر ایبک در همجواری ساختمان امنیت ملی این ولایت شده و به درگیری با نظامیان افغان پرداخته اند.

صدیق عزیزی، سخنگوی والی سمنگان به صدای امریکا گفت که پس از چندین ساعت درگیری، نظامیان افغان توانستند مهاجمان را از پا در آورند.

به گفته آقای عزیزی اجساد دو تن از مهاجمان شناسایی شده و در حال حاضر جنگ پایان یافته است.

هنوز شمار دقیق مهاجمان روشن نشده است.

بسیاری قربانیان این انفجار غیرنظامیان اند.
بسیاری قربانیان این انفجار غیرنظامیان اند.

آقای عزیزی افزود که در این رویداد شماری از باشندگان محل و کارمندان دولتی کشته شده اند؛ اما شمار دقیق آن تا اکنون روشن نیست.

برخی از داکتران موظف در شفاخانۀ ولایتی سمنگان به صدای امریکا گفتند که وضعیت ۱۰ تن از زخمی‌های این رویداد وخیم است.

به گفته مقام‌های محلی ولایت سمنگان این انفجار به حدی قوی بوده است که بسیاری از بخش‌های ساختمان شاروالی شهر ایبک و ریاست امنیت ملی این ولایت را تخریب کرده و در این انفجار، خسارات زیادی به مردم وارد شده است.

مسوولیت این انفجار را طالبان به عهده گرفته اند.

XS
SM
MD
LG