لینک های دسترسی

Breaking News

حملهٔ انتحاری در اسلام‌آباد یک کشته و ۱۰ زخمی بر جا گذاشته است


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های امنیتی پاکستان از وقوع یک انفجار در شهر اسلام‌آباد، پایتخت آن کشور، خبر داده و گفته اند که در اثر این حمله یک افسر پولیس کشته شده و ۱۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

پولیس شهر اسلام‌آباد با نشر اعلامیه‌ای گفته است این انفجار حوالی ساعت ۱۰:۱۵ دقیقۀ پیش از چاشت روز جمعه ۲۳ دسمبر (دوم جدی) در نزدیکی در منطقهٔ آی-۱۰، از مربوطات شهر اسلام‌آباد به وقوع پیوست. بر اساس گزارش‌‌ها، در غیرنظامیان نیز در میان زخمیان شامل اند.

به گفتۀ مقام‌های امنیتی پاکستان، این انفجار زمانی به وقوع پیوست که نیروهای پولیس آن کشور مصروف تلاشی موترها در یکی از جاده‌های این شهر بودند.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های پاکستانی، این انفجار ناشی از حمله انتحاری بوده و تحریک طالبان پاکستانی مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

این در حالی است که در هفته‌های اخیر، حملات در برخی از شهر‌های پاکستان افزایش یافته است. در تازه‌ترین مورد، مهاجم انتحاری کاروان نظامیان پاکستانی را در ساحۀ میران‌شاه، در وزیرستان شمالی هدف قرار داد که در اثر آن، یک نفر کشته و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.

به گفتۀ مقام‌ها، مهاجم انتحاری به تاریخ ۱۴ دسمبر (۲۳ قوس) در نزدیکی پوستۀ مسما به "سرگردان" مواد همراهش را بر کاروان نظامیان پاکستانی منفجر کرد.

پیش از آن، یک حمله کننده انتحاری نیروهای پاکستانی را در ایالت بلوچستان هدف قرار داد که در اثر آن، سه نفر کشته و کم از کم ۲۸ نفر دیگر مجروح شدند.

مقام‌های امنیتی پاکستان گفته بودند که این حمله انتحاری به تاریخ ۳۰ نومبر (نهم قوس) در منطقه "بللی" از مربوطات شهر کویتۀ ایالت بلوچستان به وقوع پیوست و هدف آن موتر گزمۀ پولیس پاکستان بود.

مسوولیت این حمله را تحرک طالبان پاکستانی به عهده گرفته بود.

این در حالی است که طالبان پاکستانی به تاریخ ۲۸ نومبر (هفتم قوس) آتش‌بس شکنندی را که در ماه جون به میانجی‌گری طالبان افغان با حکومت پاکستان عقد کرده بودند، لغو کردند. این گروه با نشر اعلامیه‌ای به جنگجویان خویش دستور داده بود تا در سراسر پاکستان حملات خود را راه‌اندازی کنند.

در این اواخر، حملات بر نظامیان پاکستانی و عملیات نیروهای پاکستانی علیه تندروان افزایش یافته بود.

XS
SM
MD
LG