لینک های دسترسی

Breaking News

فیسبوک و تویتر در انتخابات امریکا جلو خبرهای غلط را می‌گیرند


فیسبوک برای جلوگیری از پخش خبرهای غلط و دروغین در جریان انتخابات میان دوره‌ای کانگرس امریکا رویکرد چند جانبه‌ای را در پیش گرفته است.

براندی هوفین بار، سخنگوی شرکت فیسبوک، گفتاست که این شبکۀ اجتماعی در جریان انتخابات امریکا، در همکاری با مقام‌های انتخاباتی ایالتی و فدرال، برای جلوگیری از پخش معلومات نادرست از نیروی بشری گرفته تا ابزار و وسایل پیشرفتۀ تکنالوژی کار خواهد گرفت.

خانم بار به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت "اکنون بیش از ۲۰ هزار نفر در بخش مصوونیت و امنیت کار می‌کند و سیستم ها و ابزار پیشرفته را برای شناسایی و توقف تهدیدات به کار بسته ایم تا هر چه عاجل به تهدیدات پیش بینی ناشده رسیدگی شود".

تویتر نیز گفته است که برای حفظ تمامیت انتخابات میان دوره‌ای امریکا اقدامات جدی را روی دست گرفته است.

نخست، تویتر با استفاده از "تکنالوژی پیشرفته" جلو پخش اطلاعات از حساب های جعلی را گرفته و دوم اینکه دسترسی کاربرانی را به این شبکه قطع خواهد کرد که از پالیسی های موجود سرپیچی می‌کنند.

تویتر همچنان اطلاعات را در مورد "عملیات انتخاباتی ایالتی" با تحقیق کنندگانی شریک خواهد کرد که آنان در زمینۀ حملات احتمالی بر تمامیت انتخابات تحقیق می کنند.

آگاهان می‌گویند که به همان پیمانه که شرکت های انترنتی و شبکه های اجتماعی ابزار جدید را برای جلوگیری از پخش خبرهای دروغ انکشاف داده اند، کاربران حساب های جعلی نیز روش های متفاوت تر از گذشته را برای مکدر ساختن روند انتخابات در پیش خواهند گرفت.

در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحدۀ امریکا خبرهای دروغین از حساب‌های جعلی در انترنت پخش شد و دیدگاه های به شدت حزبی را تقویت بخشید.

با اینحال، روشن نیست که ابزار جدید شبکه های اجتماعی که برای بار نخست با این گستردگی کار گرفته می شود، برای جلوگیری از اشاعۀ معلومات دروغین موثر خواهد بود یا خیر.

گزارش: خبرگزاری اسوشیتدپرس

XS
SM
MD
LG