لینک های دسترسی

Breaking News

شگفت دیگر جام جهانی فوتبال قطر؛ آلمان در برابر جاپان شکست خورد


جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲، روز چهارشنبه ۲۳ نومبر (دوم قوس) شاهد یک بازی شگفت انگیز دیگر بود.

تیم فوتبال جاپان، نمایندۀ قارۀ آسیا توانست در یک رقابت دیدنی، تیم پر آوازۀ آلمان، یکی از مدعیان جام جهانی را دو مقابل یک شکست دهد.

پس از پیروزی روز سه شنبۀ عربستان سعودی در برابر ارجنتاین، این دومین بار است که یک تیم آسیایی در رقابت با یک تیم مطرح جهان، پیروز از میدان بیرون می‌شود.

شکست آلمان حتا دور از انتظار خوانندگان ویبسایت دری صدای امریکا هم بود، در نظر سنجی که صدای امریکا قبل از رقابت آلمان با جاپان راه انداخته بود، تا زمان تهیۀ این گزارش ۷۷ درصد به نفع آلمان و ۲۳ درصد به نفع جاپان رای داده اند. اما برگ پیروزی به سود جاپانی‌ها رقم خورد.

پیروزی تیم‌های عربستان و جاپان در برابر قوی‌ترین تیم‌های جهان، بار فشار روحی را بر تیم های ایران و قطر افزایش خواهد داد.

تیم ایران با شکست ۶-۲ در برابر انگلستان، تلخ ترین و سهمگین ترین شکست تاریخ فوتبال خود را در جام جهانی تجربه کرد و تیم فوتبال قطر به عنوان میزبان رقابت ها، با شکست دو مقابل صفربا ایکوادور، بازی که شایستۀ یک تیم میزبان باشد را به نمایش نگذاشت.

تیم آلمان در نیمۀ نخست بازی، کنترول تمام عیار توپ را در اختیار داشت و مالک میدان بود. نخستین گول آلمان هم در دقیقۀ ۳۳ بازی توسط ایلکی گوندوگن با یک ضربۀ پنالتی به ثمر رسید.

گمان می رفت که آلمانی بار دیگر دروازۀ جاپان را باز خواهند کرد اما عادلانه نخواهد بود اگر کارکردگی دروازه بان جاپان و خط دفاعی این تیم نادیده گرفته شود.

شویچی گوندا، دروازه بان جاپان در این رقابت هشت بار دروازۀ تیمش را از باز شدن نجات داد. در دقیقۀ هفتاد بازی، وقتی مهاجمین آلمانی برای به ثمر رسانیدن دومین گول شان تلاش می کردند؛ گوندا دروازه بان جاپان در کمتر از یک دقیقه، چهار بار ضربۀ بازیکنان آلمانی را در داخل محوطۀ جزا مهار کرد و نگذاشت توپ وارد دروازه شود.

نخستین گول جاپان در دقیقۀ ۷۵ بازی توسط ریتسو دووان وارد دروازۀ آلمان شد، دیری نگذشت که تاکوما آسانو، مهاجم کوتاه قامت اما تیز پای جاپانی، در دقیقۀ ۸۳ بازی با دوش شانه به شانه با مدافع آلمان، از یک زاویۀ نهایت "تنگ و کم عرض نزدیک به نویر دروازه بان آلمان" توپ را به سقف گول آلمان تماس داد و نتیجه را ۲-۱ ساخت.

رقابت بعدی گروه E میان تیم های اسپانیا و کوستاریکا برگزار می شود که بدون شک مربی های اسپانیا و کوستاریکا از نتیجۀ به دست آمده میان آلمان و جاپان نهایت مسرور خواهند بود.

رقابت مراکش و کروشیا از گروه F با نتیجۀ مساوی بدون گول پایان یافت و قرار است کانادا و بلجیم تیم‌های دیگر این گروه نیز روز چهارشنبه به مصاف هم بروند.

XS
SM
MD
LG