لینک های دسترسی

Breaking News

اسپانیا در نخستین رقابت جام جهانی فوتبال کوستاریکا را گول باران کرد


تیم اسپانیا با پیروزی هفت مقابل صفر در برابر کوستاریکا به یک موفقیت بی پیشینه دست یافت.
تیم اسپانیا با پیروزی هفت مقابل صفر در برابر کوستاریکا به یک موفقیت بی پیشینه دست یافت.

تیم های فوتبال اسپانیا و بلجیم در سلسله رقابت های گروهی شان در جام جهانی فوتبال قطر، به پیروزی چشمگیری دست یافتند.

اسپانیایی ها باران از گول ها را بر دروازۀ تیم کوستاریکا وارد آوردند و رقابت را هفت مقابل صفر پیروزمندانه پایان دادند که پر گول ترین رقابت در تاریخ فوتبال اسپانیا به شمار می رود.

این تیم اروپایی که در سال ۲۰۱۰ جام جهانی فوتبال و قهرمانی اروپا را نیز به خانه برده بود یک بازی "یک جانبه" را با کوستاریکایی ها انجام دادند.

گول های اسپانیا در دقایق ۱۱، ۲۱، ۳۱، ۵۴، ۷۵، ۹۰ و ۹۳ بازی وارد دروازۀ کوستاریکا شد.

دانی اولمو، مارکو اسنسیو، فرران تورریس (دو گول) ،گافی، کارلوس سولر و الوارو موراتا، ملی پوشان اسپانیایی بودند که گول های تیم شان را به ثمر رسانیدند.

این پیروزی پر گول اسپانیا، کار آلمانی ها را برای صعود به دور حذفی دشوارتر ساخت، به ویژه پس از شکست شگفت‌انگیز دور از انتظار آلمان در برابر تیم جاپان.

تیم های اندک در ۲۱ دور پیشین جام جهانی فوتبال شاهد خوردن بیش از سه گول بوده اند که می توان از عربستان سعودی – آلمان در جام ۲۰۰۲ یاد کرد که آلمان ۸-۰ برنده بازی بود و در ۲۰۱۴ باز هم آلمان تیم قدرتمند برازیل را در خانۀ خودش ۷-۱ شکست داده بود.

در جام جهانی قطر تا کنون تیم های ایران و کوستاریکا شاهد بیش از پنج گول بوده اند که تفاضل گول ها برای رقابت های بعدی دردسر ساز خواهد بود.

پس از باخت دو مقابل یک آلمان در برابر جاپان و هفت مقابل صفر اسپانیا، اکنون آلمان باید و باید رقابت با کوستاریکا و اسپانیا را برنده شود. حالانکه جاپان به نتیجۀ مساوی با اسپانیا و پیروزی در برابر کوستاریکا راضی خواهد بود.

اگر آلمان با همین روحیه و انرژی به مصاف اسپانیا و کوستاریکا هم برود، به باور مبصرین فوتبال، آلمانی ها مانند ۲۰۱۸ باز هم از دور گروهی حذف خواهند شد.

بلجیم – کانادا

رقابت میان تیم های فوتبال بلجیم و کانادا هر چند گول زنی زیاد را در بر نداشت اما هر دو تیم یک رقابت دیدنی، با فرصت های زیاد گول زنی و با سرعت را به نمایش گذاشتند.

میچی بتشوایی، مهاجم شماره ۲۳ بلجیم، در دقیقۀ ۴۴ بازی تنها گول تیم خود را از پاس به دست آمده در ۱۹ متری گول، وارد دروازۀ کانادا کرد.

کانادا یک تیم جوان و متعهدی را برای اولین بار پس از ۳۶ سال در صحنه جهانی به قطر ارسال کرده است.

کارشناسان به این باور بودند که این کشور "صرف نظر از نتیجۀ رقابت، برای رقم زدن یک دور تاریخی"، در میدان سبز هنرنمایی خواهند کرد.

اما این تیم جوان با حملات پیهم، دلهره کننده و تکتیکی، بار ها دروازۀ تیم بلجیم را آماج قرار دادند و این امید را زنده کردند که این تیم بالاتر از حضور در یک رقابت، به قطر آمده است.

همین حملات باعث شد که در دقیقۀ ۱۰ بازی، به یک پنالتی دست یابد اما تیبوت کورتوا، دروازه بان بلجیم و ریال مادرید با مهارت خاصی پنالتی کانادا را مهار کرد.

بازیکنان هر دو تیم، انصافاً با حوصله مندی و سطح بلند تکتیک، حملات برنامه ریزی شده ای را بر همدیگر سازماندهی کرده و هر آن لحظه هواداران شان را در استدیوم به شور و شعف وا داشتند.

تیم بلجیم در جام جهانی سال ۲۰۱۸ تا دور نیمه نهایی راه یافته بود؛ اما بازیکنان کانادا در جام جهانی فوتبال ۱۹۸۶ نتوانسته بودند یک گول هم به ثمر برسانند. مبصرین فوتبال در کانادا امیدوارند که نسل کنونی این کشور بتواند خواب ناتمام نسل پیشین خود را در قطر به حقیقت مبدل کنند.

جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ روز پنجشنبه ۲۴م نومبر، شاهد آخرین رقابت های پایانی دور نخست گروهی خواهد بود.

تیم های سویس – کامرون و برازیل – صربستان از گروه G و تیم های یوروگوای – کوریای جنوبی و پرتگال گانا از گروه H به مصاف هم می روند. روز جمعه دور دوم بازی های گروهی آغاز خواهد شد.

XS
SM
MD
LG