لینک های دسترسی

Breaking News

واکسین کووید۱۹ بریتانیا عوارض جانبی ندارد - گزارش 


واکسین آزمایشی شرکت استرازینیکا بریتانیا مصوون بوده و در مراحل ابتدایی توانسته است سبب واکنش سیستم معافیتی بدن شود.

براساس معلوماتی که امروز ۲۰ جولای (۳۰ سرطان) در ژورنال صحی لنست نشر شد، واکسین AZD1222 که شرکت استرازینیکا و پوهنتون اکسفورد روی آن به گونهٔ مشترک کار می‌کنند، نه تنها این که عوارض جانبی نشان نداده بلکه در بدن دواطلبان سبب تولید انتی بادی و واکنش حجرات لمفاوی سیستم معافیتی شده است.

ایالات متحده در این تلاش ۱.۲ میلیارد دالر سرمایه گذاری کرده و در صورت تولید، این کشور ۳۰۰ میلیون دوز این واکسین را به دست خواهد آورد.

بر اساس این قرار داد، شرکت استرازینیکا می‌تواند در مرحله سوم آزمایشی، این واکسین را به ۳۰ هزار دواطلب در ایالات متحده تطبیق کند.

با وجود این پیشرفت، مقامات نگفته اند که این واکسین چه زمانی وارد مرحلهٔ بعدی خواهد شد.

این در حالی است که هفتهٔ گذشته محققان امریكایی گفتند كه یک واكسین آزمایشی کروناویرس در امریکا، نتایج امیدوارکننده داشته و سبب واکنش نویدبخش در سیستم معافیتی بدن شده است.

پژوهشگران می‌گویند که هیچ یک از داوطلبان عوارض جانبی نداشته اند، اما نصف آنان اعراض خفیف و متوسط مانند خستگی، سردردی، لرزه، درد عضلات و درد در ناحیه تزریق را گزارش داده اند.

در مرحلۀ سوم و نهایی آزمایش که به تاریخ ۲۷ جولای آغاز خواهد شد، این واکسین به ۳۰ هزار داوطلب تطبیق خواهد شد.

همه‌گیری کروناویروس که در دسمبر سال گذشته از شهر ووهان چین منشا گرفت، تا صبح دوشنبه ۲۰ جولای (۳۰ سرطان) بیش از ۱۴.۵ میلیون نفر را در سرتاسر جهان مبتلا کرده و منجر به مرگ حدود ۶۰۷ هزار نفر شده است.

XS
SM
MD
LG