لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار ماین در بلوچستان جان پنج نظامی پاکستانی را گرفت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

اردوی پاکستان می‌گوید که در نتیجۀ انفجار ماین در ایالت بلوچستان، پنج نظامی به شمول یک افسر کشته شده اند.

بخش مطبوعاتی اردوی پاکستان (ISPR) گفته است که این انفجار روز یکشنبه ۲۵ دسمبر (چهارم جدی) در منطقه "کاهان" از مربوطات ایالت بلوچستان به وقوع پیوست.

اردوی پاکستان اضافه کرده که انفجار این ماین زمانی به وقوع پیوست که نیروهای امنیتی آن کشور، مصروف راه‌اندازی عملیات نظامی در این محل بودند.

در یک خبر دیگر، در اثر درگیری میان نیروهای امنیتی پاکستانی و تندروان در مربوطات ایالت بلوچستان، یک منسوب امنیتی آن کشته و دو تن دیگر آنان زخمی شده اند.

مقام‌های امنیتی پاکستان گفته اند که نظامیان این کشور از چند رو به این‌سو، عملیات تصفیوی را در منطقه "ژوب" ایالت بلوچستان آغاز کرده و تا اکنون جریان دارد.

بر اساس معلومات اردوی پاکستان، در این درگیری‌ها به تندروان نیز "تلفات سنگین" وارد شده است، اما شمار دقیق این تلفات مشخص نشده است.

اردوی پاکستان مدعی شده است که نظامیان این کشور، پس از آن عملیات تصفیوی را در این ساحه آغاز کردند که تندروان از خاک افغانستان وارد بخش‌هایی پاکستان شده و در مناطق مرزی جابجا شده بودند.

شهباز شریف، صدر اعظم پاکستان، تلفات نظامیان آن کشور در نتیجۀ انفجار ماین در ایالت بلوچستان را محکوم کرده و بر مبارزۀ جدی در برابر گروه‌های تندرو در خاک پاکستان تاکید کرده است.

تا اکنون مسوولیت این انفجار را فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است. این در حالی است که در هفته‌های اخیر، انفجارات و حملات تندروان بر مواضع نظامیان پاکستانی در بخش‌های آن کشور افزایش یافته است.

در تازه‌ترین مورد، به تاریخ ۲۳ دسمبر (دوم جدی) یک حملۀ انتحاری در شهر اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، به وقوع پیوست که در اثر آن، یک نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گفتۀ مقام‌های امنیتی پاکستان، این انفجار زمانی به وقوع پیوست که نیروهای پولیس آن کشور مصروف تلاشی موترها در یکی از جاده‌های این شهر بودند.

این در حالی است که تحریک طالبان پاکستان به تاریخ ۲۸ نومبر (هفتم قوس) آتش‌بس شکنندی را که در ماه جون به میانجی‌گری طالبان افغان با حکومت پاکستان عقد کرده بودند، لغو کرد. این گروه با نشر اعلامیه‌ای به جنگجویان خویش دستور داده است تا در سراسر پاکستان حملات خود را راه‌اندازی کنند.

در این اواخر، حملات بر نظامیان پاکستانی و عملیات نیروهای پاکستانی علیه تندروان افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG