لینک های دسترسی

Breaking News

روزانه پنج کودک در افغانستان قربانی جنگ می‌شوند – گزارش


دفتر بین‌المللی حمایت از کودکان یا (Save the Children) می‌گوید که از سال ۲۰۰۵ به این‌سو، روزانه پنج کودک در افغانستان در جریان درگیری‌ها، کشته و زخمی شده اند.

این نهاد بین‌المللی روز دوشنبه ۲۳ نومبر (سوم قوس) گفت که در ۱۴سال گذشته، بیش از ۲۶ هزار کودک در این کشور کشته و زخمی شده اند.

دفتر بین‌المللی حمایت از کودکان این آمار را نشاهنده هزینۀ "وحشتناک جنگ" بر کودکان در افغانستان دانسته است.

این نهاد همچنان افزوده که بر اساس آمار ملل متحد، در حال حاضر هفت میلیون کودک در افغانستان به کمک‌های فوری نیاز دارند.

بر اساس این گزارش‌ از سال‌های ۲۰۱۷ تا پایان ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۳۰۰ حمله بر مکاتب در افغانستان صورت گرفته که در این حملات، ۴۱۰ دانش‌آموز و آموزگار افغان قربانی شده اند.

این نهاد شمار دقیق کشته‌شدگان و مجروحین کودکان را در جریان جنگ‌ها در این کشور مشخص نکرده است.

تاکید بر تداوم کمک‌ها به افغانستان

دفتر بین‌المللی حمایت از کودکان همچنان گفته است که در کنار جنگ، بیماری کووید۱۹ "بدبختی" دیگر را به کودکان افغان به بار آورده و به همین دلیل، افغانستان نسبت به هر زمان دیگر به کمک‌های جامعه جهانی نیاز دارد.

کریس نیماندی، رییس بخش افغانستان دفتر بین المللی حمایت از کودکان گفت: " کنفرانس این هفته (ژنیو) برای افغانستان مهم و حیاتی است. تمویل کنند‌گان دوباره حمایت‌های شان به افغانستان تایید می‌کنند... افغانستان بیش از هر وقت دیگر به کمک و یاری جامعه بین‌المللی نیاز دارد".

این نهاد از جامعه جهانی خواسته است که با افزایش کمک‌ها زمینۀ خدمات آموزشی به کودکان، به ویژه به دختران افغان را فراهم کرده و از منافع افراد دارای معلولیت و گروهای آسیب‌پذیر در این کشور محافظت کنند.

به باور این نهاد بین‌المللی، تداوم این کمک‌ها برای تقویت نهادهای صحی که بتواند کودکان را زیر پوشش خدمات بهداشتی قرار دهد، مهم است. به گفتۀ این نهاد در حال حاضر "بسیاری از زنان و کودکان در اثر جنگ جراحت شدید برداشته اند و نیاز به تداوی و مراقبت دارند."

دفتر بین‌المللی حمایت از کودکان در حالی خواهان تداوم کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان شد که برخی از کشورها و سازمان‌های کمک‌کننده در دومین روز کنفرانس ژنیو، بار دیگر تعهد شان را به ادامۀ این کمک‌ها به افغانستان تا چهار سال آیندۀ اعلام کرده اند.

XS
SM
MD
LG