لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ مسلحانه در کاپیسا جان پنج نفر را گرفت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های طالبان تایید کرده اند که در نتیجۀ یک حملۀ مسلحانه در ولایت کاپیسا، پنج نفر به شمول دو جنگجوی این گروه کشته شده اند.

حبیب افغان، عضو پیشین ولسی جرگۀ افغانستان گفته است هدف این حملۀ مسلحانه موتر حامل خواهرزاده‌اش بوده که در اثر آن، پنج نفر از نزدیکانش کشته شده اند.

آقای حبیب افغان افزوده است که هنوز علت گلوله‌باری بر موتر حامل بستگانش روشن نیست. اما او طالبان را عامل این رویداد عنوان کرده خواستار تحقیقات در این زمینه شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان روز چهارشنبه ۱۶ فبروری (۲۷ دلو) گفت که این حادثه در منطقه "جمال‌آغه" از مربوطات مرکز ولایت کاپیسا به وقوع پیوسته است.

آقای مجاهد افزود که سه تن از افراد کشته شده از نزدیکان حبیب افغان بوده و دو تن دیگر آنان عضویت گروه طالبان را داشته اند. او گفت که بررسی‌ها در این مورد آغاز شده و به زودی نتایج آن را با رسانه‌ها شریک خواهند کرد.

در این حال، امرالله صالح، معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان در صحفۀ فیسبوک خود، طالبان را عامل این حادثه عنوان کرده و گفته است: "این گروۀ شوم که روی حفیظ‌‌ا لله امین را در جنایت و کشتار سفید کرده، گمشدنی است."

آقای صالح تاکید کرده است که باید "صف مقاومت" علیه طالبان در این کشور محکم شود. طالبان این حملۀ مرگبار بر بستگان حبیب الله افغان را کار "دشمنان" شان عنوان کرده و گفته اند که در این مورد دو نفر را بازداشت کرده اند.

این در حالی است که در نتیجۀ حملۀ افراد مسلح ناشناس بر خانه محمد خان، معاون ریاست اجراییه حکومت پیشین، سه نفر به شمول خانم، پسر و محافظش کشته شدند.

تا کنون مسوولیت این حملات مسلحانه را فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است.

XS
SM
MD
LG