لینک های دسترسی

Breaking News

سیلاب‌های هفتۀ اخیر افغانستان ۳۹ کشته و ۳۲ زخمی برجا گذاشت


دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان (اوچا) می‌گوید که در اثر بارندگی‌های شدید و سرایر شدن سیلاب‌ها در جریان هفتهٔ گذشته در بخش‌های این کشور، ۳۹ نفر کشته و ۳۲ تن دیگر مجروح شده اند.

این دفتر ناوقت روز جمعه ششم اگست (۱۴ اسد) گفت که این قربانیان در ولایت‌های ، دایکندی، غزنی، هرات، قندهار، خوست، لغمان، ننگرهار و پکتیا در نتیجۀ سیلاب‌ها کشته و زخمی شده اند.

اوچا اصافه کرده است که ماه گذشتۀ میلادی بسیاری از ولایات افغانستان شاهد سرازیر شدن سیلاب‌ها بوده اند که بر اساس بررسی‌های این سازمان، پنج‌هزار و ۴۲۷ خانه در ۱۵ ولایت تخریب شده اند.

بر اساس معلومات ملل متحد، با تخریب خانه‌های مردم بسیاری از خانواده‌ها از مناطق اصلی‌شان بیجا شده و آنان به کمک‌های فوری نیاز دارند.

در گزارش این سازمان آمده است که این سیلاب‌ها هزاران هکتار زمین را تخریب و به حاصلات آن آسیب رسانده است. اوچا تاکید کرده که آنان به بررسی‌های خود برای رسیدگی به سیلاب‌زدگان در بخش‌های این کشور ادامه می‌دهد.

به گفتۀ اوچا، در حال حاضر بسیاری از متضررین حوادث طبیعی به کمک‌های فوری به شمول سرپناه، مواد خوراکی، آب آشامیدنی صحی و دارو نیاز دارند.

پیش از این نیز دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد گفته بود که سرازیر شدن سیلاب‌ها در برخی ولایات افغانستان هزاران نفر را متاثر کرده است و به گفتۀ این سازمان، سیلاب‌زدگان به کمک‌های فوری نیاز دارند.

اوچا به تاریخ ۲۵ جولای (۳ اسد) گفت که تنها در اثر سرازیر شدن سیلاب‌های دو روز گذشتۀ آن در ولایات ننگرهار، کنر، لغمان و نورستان بیش از ۶۰۰۰ نفر زیان‌مند شده اند.

به گفتۀ ملل متحد، افزون بر تلفات جانی این سیلاب‌ها خسارات زیادی را به زیربناها در این ولایات وارد کرده است.

این در حالی است که هفته گذشته طالبان گفتند که در هفته‌های اخیر، ۲۱ ولایت افغانستان شاهد بارندگی‌های شدید و سرازیر شدن سیلاب‌ها بودند که در جریان یک ماه گذشته، ۱۲۰ نفر جان باخته و ۱۵۲ تن دیگر مجروح شده اند.

حکومت طالبان از نهادهای بین‌المللی خواسته است تا در ساختن مسکن برای متضررین رویدادهای طبیعی به ویژه سیلاب‌زدگان در افغانستان اقدام کنند.

XS
SM
MD
LG