لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹ در ایالات متحده؛ فلوریدا محراق موج تازۀ بیماری شناخته شد


مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده گفته است که فلوریدا با ثبت نزدیک به ۲۱۷۰۰ مورد مثبت کووید۱۹ در یک روز، به محراق جدید شیوع این بیماری مبدل شده است.

ایالت فلوریدا در جنوب ایالات متحده با جمعیت نزدیک به ۲۱.۵ میلیون نفر اکنون یک پنجم واقعات مثبت روزانۀ کووید۱۹ را در ایالات متحده گزارش می‌دهد.

ثبت واقعات جدید کووید۱۹ در ایالت فلوریدا بی‌پیشینه است، طوریکه در اوج همه‌گیری کروناویروس و زمانیکه واکسین کووید۱۹ در دسترس نبود، این ایالت بلندترین آمار روزانۀ ابتلا به کووید۱۹ را ۱۹۳۳۴ مورد در یک روز گزارش داده بود.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، از آغاز همه‌گیری کروناویروس تا کنون، حدود ۲.۶ میلیون واقعۀ کووید۱۹ در فلوریدا ثبت شده است که از این میان بیش از ۳۹ هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

مقام‌های صحی در ایالت اریزونا نیز گفته اند که شکل دلتای کروناویروس در آن ایالت شیوع وخیم یافته و با آنکه واکسین کووید۱۹ در دسترس است، آمار تطبیق واکسین در آن ایالت بسیار پایان است.

در پنج ماه گذشته، برای نخستین بار واقعات مثبت کووید۱۹ در ایالت اریزونا از مرز ۲۰۰۰ در روز گذشته و به گفتۀ مقام‌های ایالتی، در سه روز گذشته هر روز بیش از ۱۰۰۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در شفاخانه‌های آن ایالت بستری شده اند.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که از آغاز همه‌گیری کروناویروس تا کنون بیش از ۹۲۵ هزار نفر از جمعیت ۷.۲ میلیون نفری اریزونا به کووید۱۹ مبتلا شده که از این میان بیش از ۱۸۲۰۰ نفر جان باخته اند.

مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده گزارش داده است که تا کنون ۴۰۰.۶ میلیون دوز واکسین کووید۱۹ در ایالات متحده توزیع شده و ۳۴۵.۶ میلیون دوز آن تطبیق شده است.

بر اساس آخرین آمار این مرکز، تا روز یکشنبه اول اگست (دهم اسد) نزدیک به ۲۰۰ میلیون نفر در ایالات متحده کم از کم یک دوز واکسین کووید۱۹ را دریافت کرده اند که از آن میان بیش از ۱۶۴.۴ میلیون نفر به گونۀ کامل واکسین شده اند.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز نشان می‌دهد که شمار مبتلایان کووید۱۹ در ایالات متحده تا روز یک‌شنبه به حدود ۳۵ میلیون و مرگ و میر ناشی از این بیماری به بیش از ۶۱۳ هزار رسیده است.

XS
SM
MD
LG