لینک های دسترسی

Breaking News

محافظ ۱۰۱ سالهٔ یک زندان آلمان نازی به پنج سال حبس محکوم شد 


یک محکمه در آلمان امروز ۲۸ جون (هفتم سرطان) محافظ پیشین یکی از زندان‌های حکومت نازی‌ این کشور را به پنج سال زندان محکوم کرد.

این مردم ۱۰۱ ساله مسن‌ترین فردی است که برای دست داشتن در جرایم جنگی در جریان هولوکاست (قتل عام یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم) محاکمه می‌شود.

بر اساس فیصلهٔ محکمه، یوزف شوتز که بین سال‌های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵ منحیث محافظ زندان سکسن‌هاوزن در شمال برلین ایفای وظیفه می‌کرد، در قتل حد اقل ۳۵۰۰ نفر نقش جانبی داشته است.

شوتز می‌گوید که بی‌گناه است و در هیچ زندانی ایفای وظیفه نکرده و نمی‌داند چرا به محکمه کشانیده شده است. اما قاضی محکمه گفت که او متعقد است که شوتز در زندان کار کرده و از قساوت‌های انجام یافته در آنجا حمایت کرده است.

قاضی گفته است که محافظین وظیفه داشتند تا زندانیانی را به گلوله ببندند که تلاش فرار از زندان را می‌کردند و از این رو تمامی محافظین در قتل‌ها دخیل بوده اند.

روند محاکمهٔ این محافظ زندان در سال ۲۰۲۱ آغاز شد اما چندین بار به دلیل وضعیت صحی او به تعویق افتاد و به نظر نمی‌رسد که در این سن به پشت میله‌های زندان قرار گیرد.

وکیل مدافع شوتز گفته است که استیناف طلب خواهد شد،‌ به این معنی که مجازات زندان او حد اقل تا سال ۲۰۲۳ تطبیق نخواهد شد.

در میان سال‌های ۱۹۳۶ و ۱۹۴۵ میلادی در زندان سکسن‌هاوزن بیش از ۲۰۰ هزار نفر، به شمول یهودیان، مخالفین رژیم و همجنس‌بازان زندانی بودند.

پیش از آن که نظامیان اتحاد شوروی سابق این زندان را درهم بشکند، ده‌ها هزار زندانی در جریان کار اجباری، قتل، آزمایشات طبی، گرسنگی و بیماری در آنجا جان باخته بودند.

XS
SM
MD
LG