لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات: طالبان با فیر هاوان چهار غیرنظامی را در فاریاب کشتند


مقام‌های امنیتی ولایت فاریاب می‌گویند که در اثر اصابت مرمی هاوان بر یک منزل مسکونی در ولسوالی قیصار این ولایت، چهار غیرنظامی جان باخته و یک نفر دیگر زخمی شده است.

کریم‌ یورش، سخنگوی پولیس فاریاب امروز هفتم فبروری (۱۸ دلو) به صدای امریکا گفت که در این رویداد سه کودک و یک زن کشته شده و یک زن دیگر زخم برداشته است.

آقای یورش افزود که این هاوان توسط طالبان به هدف آماج قراردادن نظامیان افغان شلیک شده بود که بر یک منزل مسکونی اصابت کرده است.

این رویداد در روستای "بیش‌کپه" ولسوالی قیصار ولایت فاریاب صورت گرفته است که به گفته مقامات از مناطق ناامن این ولسوالی به شمار می‌رود.

داکتران شفاخانه ولایتی فاریاب گفته اند که از محل رویداد یک زخمی که حدود ۳۵ سال عمر دارد به این شفاخانه منتقل شده است که برای جلوگیری از خون‌ریزی زیاد، ممکن پاهایش قطع شود.

طالبان تا اکنون در این مورد چیزی نگفته اند.

این در حالی است که کمیسیون حقوق بشر افغانستان با نشر گزارش سالانه‌اش در مورد تلفات غیرنظامیان در این کشور اعلام کرد که باوجود کاهش خشونت‌ها و گفتگوهای صلح، نزدیک به ۱۱ هزار غیرنظامی افغان در سال گذشتۀ میلادی، قربانی جنگ شده اند.

این کمیسیون روز سه شنبه (۱۵ دلو) گفت که در جریان سال ۲۰۱۹ میلادی، دوهزار و ۸۱۷ غیرنظامی افغان در جریان منازعات مسلحانه و انفجارها کشته و هفت‌هزار و ۹۵۵ نفر دیگر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG