لینک های دسترسی

Breaking News

یازده پناهجو در نزدیکی یکی از جزایر یونان غرق شدند


تصویر از آرشیف صدای امریکا
تصویر از آرشیف صدای امریکا

گارد ساحلی یونان اعلام کرد که حد اقل ۱۱ پناهجو پس از آنکه قایق آن‌ها روز پنجشنبه ۲۳ دسمبر (دوم جدی) در جزیرهٔ کوچک واقع در شمال جزیره انتیکیترا یونان غرق شد، جان باختند.

تلویزیون دولتی یونان گزارش داده است که گارد ساحلی نزدیک به ۹۰ پناهجو را که در این جزیره گیر مانده بودند نجات دادند که در آن ۲۷ کودک، ۱۱ زن و ۵۲ مرد شامل است.

این قایق یک روز پس از آن غرق شد که یک قایق حامل پناهجویان در نزدیکی جزیرهٔ فولگاندروس غرق شد؛ حادثه‌ای که در آن سه نفر جان باختند.

یک مقام گارد ساحلی یونان به خبرگزاری فرانس پرس گفته است که بازماندگان قایق غرق شده گزارش‌های متناقضی ارایه کرده اند. شماری از آنان گفته اند که تعداد پناهجویان ۳۲ نفر بودند، اما برخی دیگری شماری پناهجویان را نزدیک به ۵۰ نفر گزارش دادند.

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفته است که غرق شدن قایق در نزدیکی جزیرهٔ فولگاندروس،‌ بدترین حادثه در دریای اژه در سال جاری میلادی بود.

این کمیشنری تخمین کرده است که از آغاز جنوری ۲۰۲۱ میلادی تا نومبر امسال، بیش از ۲۵۰۰ پناهجوی که قصد داشتند خود را به اروپا برسانند یا در جریان سفر جان باختند و یا هم ناپدید شدند.

بسیاری از پناهجویان از کشورهای مختلف به ویژه افغانستان،‌ سودان، عراق و اریتیریا به دلیل فقر و منازعه مجبور به ترک کشور‌های‌شان شده اند و با قبول خطرات جدی، حتا مرگ، تلاش می‌کنند خود را به یکی از کشور‌های غربی برسانند.

XS
SM
MD
LG