لینک های دسترسی

Breaking News

فرانسه ۱۳۸ پناهجو را از کانال مانش نجات داد 


نیروهای ساحلی فرانسه امروز ۱۷ دسمبر (۲۶ قوس) ۱۳۸ پناهجوی را که در کانال مانش گیرافتاده بودند و تلاش داشتند با قایق‌های کوچک غیرمعیاری از فرانسه به بریتانیا بروند، نجات دادند.

مقامات در فرانسه با نشر اعلامیه‌ای گفتند که آنان روز گذشته اطلاع یافتند که در کانال مانش شماری زیادی از پناهجویان با مشکل مواجه شده اند.

دو کشتی نیروهای بحری و دو قایق نجات این تعداد پناهجویان را به ساحل رسانیدند.

پولیس و مقامات محلی در شمال فرانسه گفتند که این پناهجویان به آنان تسلیم داده شدند.

شماری زیادی از پناهجویانی که می‌خواهند به بریتانیا برسند، در حالی از این کانال استفاده می‌کنند که روابط میان پاریس و لندن چندان خوب نیست.

ماه گذشته، ۲۷ پناهجو پس از جان باختند که کشتی حامل شان در نزدیک بندر کاله در فرانسه غرق شد؛ رویدادی که سبب اتهامات تازهٔ متقابل میان دو کشور پیرامون نظارت بر قاچاقبران انسان در این آبراه، شد.

از آغاز سال جاری تا تاریخ ۲۰ نومبر در حدود ۳۱۵۰۰ پناهجو سواحل فرانسه را به مقصد بریتانیا ترک کرده اند و کم از کم ۱۱۸۵ پناهجو تنها به تاریخ ۱۱ نومبر به سواحل بریتانیا رسیدند.

بسیاری از مهاجران از کشورهای مختلف به ویژه افغانستان،‌ سودان، عراق و اریتیریا به دلیل فقر و منازعه مجبور به ترک کشور‌های شان شده اند و با قبول خطرات جدی، حتا مرگ، تلاش می‌کنند خود را به یکی از کشور‌های غربی برسانند.

بر اساس گزارش ها،‌ عبور مهاجران از طریق کانال مانش در سال جاری در مقایسه با سال ۲۰۲۰ میلادی سه برابر افزایش یافته است که شمار مجموعی آنان به ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر می رسد.

XS
SM
MD
LG