لینک های دسترسی

Breaking News

حملات هوایی ناتو بر مواضع داعش و طالبان در افغانستان


مقام‌های امنیتی افغانستان اعلام کرده اند که در دو عملیات هوایی جداگانۀ نیروهای خارجی در ولایت‌های ننگرهار و غزنی، دست‌کم ۱۴ جنگجوی طالبان و داعش کشته شده اند.

قول اردوی ۲۰۱ سیلاب در شرق افغانستان روز جمعه ۱۱ اکتوبر (۱۹ میزان) گفته است که نیروهای خارجی در یک عملیات هوایی طیاره‌های بدون سرنشین چندین پایگاه گروه داعش را در ولسوالی پچیراگام ولایت ننگرهار بمباران کرده اند.

به گفته این قول اردو در این عملیات هوایی که در روستای سلیمان‌خیل این ولسوالی انجام شده ۶ جنگجوی گروه داعش کشته شده اند.

قول اردوی ۲۰۱ سیلاب در اعلامیه‌ای افزوده است که در این عملیات به غیرنظامیان آسیب نرسیده است.

همزمان با این، مقام‌های محلی ولایت غزنی می‌گویند که شب گذشته طیاره‌های بدون سرنشین نیروهای خارجی مواضع طالبان را در ولسوالی گیرو هدف قرار داده اند.

محمد عارف نوری، سخنگوی والی غزنی به صدای امریکا گفت که در این حملات هوایی، چندین موضع طالبان از بین رفته و در نتیجۀ، هشت جنگجوی طالبان کشته شده اند.

آقای نوری افزود که عملیات زمینی نظامیان افغان برای از بین بردن جنگجویان طالبان و تصفیه بخش‌های این ولسوالی از وجود این گروه، از چندین روز بدین سو ادامه دارد.

ولسوالی گیرو ولایت غزنی با ولایت پکتیکا مرز مشترک دارد و پیش از این باشندگان محل در این ولسوالی ادعا کرده بودند که در کنار طالبان، جنگجویان خارجی وابسته به شبکه القاعده نیز در برابر نظامیان افغان می‌جنگند.

XS
SM
MD
LG