لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ هوایی اشتباهی بر نیروهای خیزش مردمی در تخار


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های محلی تخار تایید کرده اند که در یک حملۀ هوایی اشتباهی بر نیروهای طرفدار دولت در ولسوالی بهارک این ولایت تلفاتی به بار آمده است.

جواد هجری سخنگوی والی تخار به صدای امریکا گفت که این حمله هوایی بامداد روز دوشنبه نیروهای خیزش مردمی را هدف قرار داده است.

آقای هجری افزود: "یک اتفاق افتاده. ما هیات تعیین کردیم تا بررسی شود. امشب ۳:۴۵ یک بم اشتباهاً بر یک منطقه اصابت کرده که آنجا نیروهای خیزش مردمی بودند. در نتیجه یک تعداد خیزش مردمی شهید شدند".

سخنگوی والی تخار گفت که هیات اعزامی هنوز از ساحه برنگشته و جزییات بیشتر نیز در دست نیست؛ اما تاکید کرد که در این حمله هوایی تلفاتی به جنگجویان طالبان نیز وارد شده است.

اما وزارت دفاع افغانستان گفته است که در حملات هوایی بر ولسوالی بهارک تخار، ۱۲ جنگجوی مخالف دولت کشته شده اند.

از سویی هم جنگجویان طالب از نیمه‌های شب گذشته حملات شان را به هدف تصرف شهر تالقان مرکز تخار آغاز کرده اند و درگیری‌ها هنوز در حومۀ شهر ادامه دارد.

تشدید عملیات‌های نظامیان افغان

وزارت دفاع افغانستان پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور اعلام کرد که عملیات‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغان، بیشتر از گذشته شدت می‌یابد.

اسدالله خالد، سرپرست این وزارت روز یکشنبه ۲۹ سپتمبر (۷ میزان) هنگام قدردانی از نیروهای افغان برای تامین امنیت برگزاری انتخابات گفت که عملیات‌های نظامیان افغان تنها برای انتخابات نبود و متوقف نیز نخواهد شد.

او افزود: "نیروهای ما مصروف تامین (امنیت) انتخابات شد و سکتگی‌های در عملیات‌های تهاجمی که ما داشتیم، طبیعی است که به وجود می‌آید، بعد از ختم پروسه انتخابات به خاطر پاکسازی مناطق، به خاطر اینکه مردم در فضای آرام زندگی کنند، عملیات‌های ما بیشتر، وسیع‌تر و شدیدتر خواهد شد".

بر بنیاد معلومات وزارت دفاع افغانستان، هم‌اکنون در بیش از ده ولایت این کشور عملیات‌های نظامی از طریق زمین و هوا جریان دارد.

XS
SM
MD
LG