لینک های دسترسی

Breaking News

چهار شهروند پاکستان در فرانسه بازداشت شدند


مقامات در فرانسه چهار شهروند پاکستان را به ظن داشتن ارتباط با یک پاکستانی دیگر که با چاقو در بیرون از دفتر پیشین مجلهٔ شارلی ایبدو دو نفر را زخمی کرده بود، بازداشت کردند.

این افراد که بین ۱۷ تا ۲۱ سال سن دارند،‌ با حمله کننده در تماس بودند.

منابع قضایی نزدیک به این قضیه گفته اند که این افراد از طرح حمله کننده با خبر بودند و او را به انجام حمله تشویق نیز کرده بودند.

سه تن از این افراد به روز جمعه ۱۸ دسمبر (۲۸ قوس) به جرم دخیل بودن در دسیسهٔ تروریستی رسماً متهم شده و محبوس شدند. فرد چهارمی چهارشنبه گذشته متهم شده بود.

جنجال‌ها در فرانسه پس از آن بالا گرفت که به تاریخ ۱۷ اکتوبر یک جوان چچینی پس از آن یک معلم را سربرید که او در جریان تدریس آزادی بیان کارتون‌های منسوب به پیامبر اسلام را نمایش داده بود.

کمتر از دوهفته پس از آن شهروند تونس که تازه به اروپا رفته بود، در داخل یک کلیسا شهر نیس سه نفر را با ضرب چاقو کشت.

امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه یک قانون جدید را برای رسیدگی به فعالیت‌های افراطگرایی اسلامی معرفی کرده است؛ لایحه‌ای که سبب خشم و اعتراض برخی از کشورهای اسلامی شده است.

پس از آنکه آقای مکرون از نشر کارتون‌های منسوب به پیامبر اسلام طرفداری کرد، عمران خان، صدر اعظم پاکستان، رییس جمهور فرانسه را به اسلام‌هراسی و حمله بر اسلام متهم کرد.

این در حالی است که آقای مکرون اسلامگرایان را نقد کرده و از نشر کارتون منسوب به پیامبر اسلام دفاع کرد.

در برخی از کشورهای اسلامی، سیاستمداران و سایر شخصیت‌ها، رییس جمهور فرانسه را شدیداً مورد انتقاد قرار داده و خواستار تحریم محصولات ساخت فرانسه شده اند.

XS
SM
MD
LG