لینک های دسترسی

Breaking News

پشتو زبانان کتاب‌های بیشتری برای ترویج زبان شان چاپ کنند - آموزگار فرانسوی


سارا هیرمن، آموزگار فرانسوی زبان پشتو
سارا هیرمن، آموزگار فرانسوی زبان پشتو

سارا هیرمن، آموزگار فرانسوی و مدرس زبان پشتو در دانشگاه ملی زبان‌ها و تمدن‌های شرقی در پاریس می‌گوید که پشتو زبانان باید کتاب‌های بیشتری برای آموزش زبان پشتو چاپ کنند.

هیرمن زبان پشتو را در دانشگاهی در پاریس آموخته و زیبا و شیرین پشتو حرف زده و حتا اداهایش به پشتو زبانان می‌ماند. او کتابی هم برای آموزش زبان فرانسوی به پشتو، تالیف کرده است که گرامر، واژگان و دیالوگ شامل آن است.

هیرمن در مورد کتابش به صدای امریکا گفت: "این کتاب یک رهنما است که خودم نوشته کرده ام و این کتاب برای پشتو زبانان است که می‌خواهند فرانسوی یاد بگیرند."



سارا اکنون در کنار شماری از افغان‌ها این زبان را به خارجی‌های دیگرنیز آموزش می‌دهد. او خطاب به پشتو زبانان گفت: "پیام و آرزویم این است که پشتو زبانان کتاب‌های بیشترچاپ کنند و به دسترس خارجی‌ها قرار بدهند که به آسانی بتوانند زبان پشتو را یاد بگیرند."

ماریون بوندون، دانشجوی دیگر زبان پشتو است که بیش از یک سال است سرگرم آموزش زبان پشتو است. او به صدای امریکا گفت: "فکر کردم که زبان پشتو را یاد بگیرم و ترجمان شوم و در کنار آن به افغان‌ها در فرانسه کمک کنم."

سارا هیرمن می‌گوید که در افغانستان کارمند صلیب سرخ بود و به بخش‌های مختلف آن کشور سفر کرده است. او گفت: "اولین بار که افغانستان رفتم سال ۲۰۱۹ میلادی بود و سه و نیم سال آنجا گذراندم و بار آخر در سال ۲۰۲۲ رفته بودم."

سارا هیرمن، سال گذشته به ولایات قندهار و غزنی نیز سفری داشت. او نگران وضعیت زنان و کودکان در افغانستان بوده و از طالبان می‌خواهد تا آزادی های آنان را محدود نکنند.

XS
SM
MD
LG