لینک های دسترسی

Breaking News

بریتانیا کمک‌های نظامی بیشتر را به اوکراین متعهد شد


ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین در جریان سفرش به اروپا با ریشی سوناک، صدر اعظم بریتانیا دیدار و وعدۀ صدها راکت‌ دافع هوا و طیاره‌های بی‌پیلوت جنگی را از این کشور حامی، دریافت کرد.

زیلینسکی روز دوشنبه ۱۵ می (۲۵ ثور) با هلیکوپتر وارد اقامتگاه صدر اعظم بریتانیا شد و مورد استقبال ریشی سوناک قرار گرفت.

سوناک ضمن خوشامدگویی به زیلینسکی گفت: "امروز بار دیگر، رهبریت شما و شجاعت و دلیری کشورتان برای همه ما الهام‌بخش است. امیدوارم در گفتگوهای بعدی بدانم چگونه می‌توانم به کشور شما کمک کنم؟"

زیلینسکی از حمایت بریتانیا سپاسگزاری کرد، اما گفت که هرگونه حمایت اولیه و همکاری امنیتی با اوکراین نه تنها برای اوکراین، بلکه برای کل اروپا مهم است.

او افزود: "شما قبلاً از ما بسیار حمایت کرده اید. دولت شما و اعلیحضرت پادشاه و همچنین مردم و کشور شما. من از جانب اوکراینی‌ها و سربازان ما از صمیم قلب تشکر می‌کنم".

پس از حمله روسیه به اوکراین در فبروری ۲۰۲۲ این دومین سفر زیلینسکی به بریتانیا است. زیلینسکی سفر خود به اروپا را روز شنبه از ایتالیا آغاز کرد و سپس به آلمان و فرانسه رفت.

او روز یکشنبه با اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان دیدار کرد. شولتز در این سفر از کمک نظامی آلمان به ارزش نزدیک به سه میلیارد دلار به اوکراین خبر داد.

شولتز گفت: "کسی که مسوول این جنگ ظالمانه است باید پاسخگو باشد... هیچ کشوری در این جهان نباید به کشور دیگری حمله کند. هیچ کس نباید دیگری را بکشد، آن را غارت نکند، فرزندان دیگری را نرباید. زیرا ما با متحدان خود همکاری می‌کنیم که با روسیه تسویه حساب شود".

زیلینسکی برای به دست‌آوردن کمک‌های بیشتر امیدوار است، زیرا اوکراین برای آغاز عملیات بهاری آمادگی می‌گیرد تا سرزمین‌های اشغال شده توسط روسیه را دوباره به دست آورد".

روز یکشنبه، روسیه و اوکراین هر دو ادعا کردند که به انبارهای نظامی یکدیگر و تاسیسات مختلف حمله کرده اند.

به گفتۀ وزارت دفاع روسیه، اردوی این کشور بسیاری از حملات اردوی اوکراین در دونتسک، زاپوریژیا، خرسون، خارکوف و بخموت را دفع کرده است.

همزمان با این، لوی درستیز نیروهای مسلح اوکراین گفت که نیروهای اوکراینی به شدت در برابر حملات روسیه در مناطق لیمن، بخموت، اودیفکا و مارینکا مقاومت کرده اند.

XS
SM
MD
LG