لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش متحدین امریکا برای کاهش اختلاف با ترمپ


با حضور دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در نشست سالانۀ سران هفت کشور بزرگ اقتصادی جهان یا 'گروه هفت'، هیجان در میان اشتراک کنندگان به چشم میخورد، اما براساس معلومات منابع، بحث ها در این نشست دپلوماتیک بود.

در نخستین روز این نشست دونالد ترمپ یکبار دیگر بر موضعگریش مبنی بر سؤاستفادۀ تجارتی کشورهای جهان از امریکا، پافشاری کرد.

رئیس جمهور ترمپ اخیراً بر المونیم و فولادیکه از اروپا، کانادا و مکسیکو به امریکا وارد میشود، مالیات جدید وضع کرده است. این امر خشم متحدین امریکا به شمول کانادا را برانگیخته و حتی گفته اند که ممکن دست به اقدام باالمثل بزنند.

اما آقای ترمپ در دیدار با جستن ترودو، صدراعظم کانادا، گفت که تلاش بخاطر کاهش مالیات ادامه دارد.

به گفتۀ رئیس جمهور ایالات متحده "برای کاهش مالیات کار میکنیم و تلاش داریم تا برای هردو کشور مناسب باشد." دونالد ترمپ همچنان در اشاره به دیدارش با صدراعظم کانادا گفت که "امروز پیشرفت های زیادی داشتیم. میبینیم که چه خواهد شد".

صدراعظم کانادا، وضع مالیات جدید از سوی واشنگتن را "کاملاً غیرقابل قبول" خوانده و دیروز گفت که مذاکرات در این مورد ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور ترمپ همچنان در یک نشست جداگانه با ایمانویل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، میزان کسر تجارتی امریکا با اروپا را بلند خواند، اما گفت که پیامد مذاکرات در این مورد مثبت خواهد بود.

دونالد ترمپ گفت که: "ایالات متحده برای سالها یک کسر بزرگ تجارتی با اتحادیۀ اروپا داشت و ما در مورد آن کار میکنیم. رئیس جمهور فرانسه درین مورد بسیار مؤثر بوده است. یک چیزی خواهد شد و فکر میکنم که بسیار مثبت خواهد بود."

رئیس جمهور فرانسه نیز در مورد دیدار و بحث هایش با دونالد ترمپ چنین گفت: " فکر میکنم که ما یک بحث بسیار باز داشتیم. فکر میکنم در مورد تجارت، یک مسیر حیاتی را در پیشرو داریم، اما از جانب هردو طرف باید پیشرفت صورت گیرد."

در عین حال، قبل از اشتراک در نشست 'گروۀ هفت'، رئیس جمهور ترمپ گفت که روسیه باید دوباره با این گروه بپیوندد.

باوجود آنکه صدراعظم ایتالیا، با نشر یک پیام در تویترش، از این پیشنهاد دونالد ترمپ استقبال کرد، اما کشور های دیگری شامل در این گروه، آن را رد کردند.

روسیه بدلیل ملحق شبه جزیرۀ کریمیه به خاک خود و مداخله در اوکراین در سال ٢٠١۴،از این گروه اخراج شد.

حال رهبران کشورهای اروپایی و کانادا، شمولیت مجدد روسیه را در این گروه، مشروط به واگذاری دوبارۀ شبه جزیرۀ کریمیه به اوکراین میخوانند.

نشست دو روزۀ امسال 'گروۀ هفت'، در شهر کیوبک - کانادا تدویر یافته است. در نشست امسال، در کنار بحث در مورد وضع مالیات جدید از سوی امریکا، موضوعات تغییر اقلیم، امنیت جهانی و توافقنامۀ هسته ای ایران نیز به بحث گرفته میشود.

XS
SM
MD
LG