لینک های دسترسی

Breaking News

فرمانده پولیس کندهار: پس از این به طالبان رحم نخواهد شد


فرمانده پولیس کندهار به نیروهای امنیتی در این ولایت دستور داده است که پس از این در برابر مخالفین مسلح دولت رحم نکنند.

تادین خان، این دستور را یک روز پس از آن به سربازان تحت فرمانش داده است که اعضای جرگه مشورتی صلح روز گذشته خواستار آتش بس در ماه مبارک رمضان شده؛ اما طالبان این خواست آنان را رد کردند.

فرمانده پولیس کندهار روز شنبه (۱۴ ثور) گفته است که طالبان می‌خواهند در فصل تابستان حملات شان را در کندهار گسترش دهند.

آقای تادین خان گفت: تمام قطعات امنیتی را هدایت جدی داده‌ام که پس از این در برابر طالبان از جدیت کار گیرند، آنان (طالبان) می‌خواهند در تابستان، کندهار را به وحشت بدل کنند که پس از این نباید در برابر آنان رحم شود."

به گفته فرمانده پولیس کندهار هم اکنون عملیات نظامیان افغان برای پاکسازی طالبان در ولسوالی‌های میوند، شاه ولیکوت، غورک، معروف، ارغستان، میانشین، شورابک و اسپین بودک جریان دارد.

در همین حال، مقام‌های محلی کندهار می گویند که شب گذشته طالبان حملات گسترده‌ای را بر ولسوالی سپین بولدک این ولایت راه اندازی کرده اند که در این درگیری‌ها تلفات بر دو طرف وارد شده است.

عزیز احمد عزیزی، سخنگوی والی کندهار به صدای امریکا گفت که این درگیری‌ها تا صبح روز شنبه ادامه داشت که در نتیجۀ، ۱۴ جنگجوی طالبان کشته شده اند.

به گفته آقای عزیزی در درگیری‌ها نیز سه سرباز پولیس کشته شده و چهار تن دیگر زخمی شده اند.

ولسوالی سپین بودک کندهار پیش از این یکی از ولسوالی‌های امن این ولایت به شمار میرفت که به گفته مقام‌های امنیتی کندهار که با گذشت هر سال درگیری‌ها در این ولسوالی افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG