لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال میلر از فرماندهی جنگ افغانستان کنار رفت


جنرال آستن سکات میلر، قوماندان ماموریت حمایت قاطع در افغانستان امروز پس از سه سال ماموریت، منحیث آخرین جنرال چهار ستارهٔ جنگ ۲۰ سالهٔ امریکا در افغانستان، فرماندهی نیروهای امریکایی و بین المللی را ترک کرد.

جنرال کنت مک‌کنزی، قوماندان فرماندهی مرکزی ایالات متحده تا پایان ماه اگست فرماندهی این نیروها را به عهده خواهد داشت.

آقای میلر امروز ۱۲ جولای (۲۱ سرطان) طی مراسمی که در آن برخی از مقامات بلندپایهٔ حکومت افغانستان و سفارت ایالات متحده در کابل اشتراک کرده بودند، در آخرین پیامش منحیث آخرین جنرال چهارستارهٔ جنگ امریکا در افغانستان از گروه طالبان خواست تا خشونت را توقف دهند.

او گفت که در جریان تداوم خشونت، رسیدن به توافق سیاسی بسیار دشوار است.

جنرال میلر افزود: "من به طالبان می‌گویم که آنان نیز مسوول اند. خشونت جاری در افغانستان بر خلاف خواست مردم افغانستان است. این خشونت باید توقف یابد."

آقای میلر در ماه سنبله ۱۳۹۷ فرماندهی ماموریت حمایت قاطع را از جنرال جان نکلسن گرفت.

جنرال کنت مک‌کنزی، در جریان این مراسم گفت که آقای میلر تا کنون ماموریت خروج نیروها را موفقانه به پیش برد و ماموریت نظامی امریکا به تاریخ ۳۱ ماه اگست پایان خواهد یافت‌، اما کمک‌های ایالات متحده با افغانستان ادامه خواهد داشت.

او افزود: "کار ما در اینجا تقریباً تکمیل شده است، اما اما تعهد ایالات متحده برای حمایت از حکومت افغانستان و نیروهای مسلح آن ادامه دارد."

این جنرال امریکایی گفت که مردم افغانستان باید بدانند که انتقال فرماندهی، "تعهد مشترک ما را به ادامهٔ کار با آنان در ماه‌ها و سال‌‌های آینده نشان می‌دهد. ما این کار را از پایگاه‌های بیرون از افغانستان انجام خواهیم داد".

او گفت که قوماندان نظامی امریکایی در آینده بر چهار بخش تمرکز خواهند کرد؛ حفظ حضور دپلوماتیک امریکا در افغانستان؛ فعالیت‌ مصوون میدان هوایی کابل؛ ادامهٔ آموزش و مشوره به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان و حمایت از تلاش‌های مبارزه با دهشت افگنی.

این جنرال امریکایی علاوه کرد:"ما به گونهٔ متداوم توسعهٔ گزینه‌ها برای حمایت لوژستیکی، مالی و تکتیکی به نیروهای افغان را رهبری خواهیم کرد."

او گفت که مردم و نیروهای امنیتی افغان می‌توانند بر حمایت نیروهای امریکایی در "روز‌های دشوار آینده" حساب کنند.

آقای مک‌کنزی تا تاریخ ۳۱ اگست، صلاحیت دارد در حمایت از حکومت افغانستان، دستور حملات هوایی علیه گروه طالبان را صادر کند. اما پس از آن، این نیروها بر عملیات‌های مبارزه با دهشت افگنی علیه القاعده و داعش تمرکز خواهند کرد.

در کنار این، جنرال کورتس بزارد که در قطر مستقر است، مسوول مدیریت حمایت مالی از نیروهای افغان،‌ به شمول حفظ و مراقبت طیاره‌ها خواهد بود.

در کابل، جنرال پیتر واسیلی، رهبری پایگاه جدید نیروهای امریکایی را بر عهده خواهد گرفت؛ فرماندهی که بر تامین امنیت سفارت امریکا و میدان هوایی کابل تمرکز خواهد داشت.

روند خروج نیروهای امریکایی که به تاریخ اول ماه می آغاز شد، تا ۱۱ سپتمبر سال جاری تکمیل خواهد شد.

XS
SM
MD
LG