لینک های دسترسی

Breaking News

فعالیت بخش قنسولی سفارت امریکا در کابل از سر گرفته شد


شارژدافیر​ سفارت ایالات متحدۀ امریکا در کابل می‌گوید که روند صدور ویزۀ خاص مهاجرت (SIV) برای افغان­‌های در معرض خطر، از سر گرفته شده است.

راس ویلسن روز دوشنبه ۱۲ جولای (۲۱ سرطان) در صفحۀ تویتر خود نگاشته است که با آغاز فعالیت دوبارۀ بخش قنسولی این سفارت، اسناد بیشتری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آقای ویلسن گفته است که از طریق ویزۀ خاص مهاجرت، بیش از ۱۵۰۰۰ افغان که صادقانه به ایالات متحدۀ خدمت کردند، به امریکا انتقال شده اند.

شارژدافیر ایالات متحده در کابل گفته است که از ماه اپریل تا کنون بیش از یک‌هزار ۶۰۰ نفر را با خانواده‌­های شان مصاحبه کرده اند.

او تاکید کرده که تلاش می­‌کنند تا درخواست­‌های بیشتری را مورد بررسی قرار دهند.

همچنین سفارت امریکا در کابل در اعلامیه‌ای گفته است: "با توجه به اقدامات جاری جهت کاهش شیوع کووید۱۹، سفارت ظرفیت کمتری در راستای انجام مصاحبه‌ها خواهد داشت. از این‌رو در راستای از سرگیری مصاحبه‌ها برای صدور ویزه، صحت و امنیت متقاضیان و کارکنان اولویت نخست بخش قنسولی را تشکیل می‌دهد."

برنامه ویزه خاص مهاجرت بیش از یک دهه پیش آغاز شد و ایالات متحده ۲۶۵۰۰ ویزه برای ترجمانان،‌ کارمندان خاص و سایر افرادی که برای کار با ایالات متحده خطرات را متقبل شده اند،‌ منظور کرد.

بخش قنسولی این سفارت به تاریخ ۱۳ جون (۲۳ جوزا) به دلیل گسترش موج سوم کروناویروس در افغانستان، متوقف شده بود.

این سفارت پیش از این گفته بود با آنعده از افرادی که قرار بود مصاحبه شوند، مستقیماً تماس حاصل خواهد کرد تا پس از برگشت روند کار قنسولگری به شکل عادی، تاریخ جدید برای مصاحبه‌های شان تعیین گردد.

XS
SM
MD
LG