لینک های دسترسی

Breaking News

مرکل: اتحادیهٔ اروپا آمادهٔ وضع تعزیرات بیشتر بر روسیه باشد


انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، روز پنجشنبه ۲۵ نومبر (چهارم قوس) گفت در صورت بدتر شدن وضعیت در شرق اوکراین با مرز بلاروس و پولند، اتحادیه اروپا باید آماده وضع تعزیرات بیشتر بر روسیه باشد.

خانم مرکل پس از ملاقات با متییوس موراوییسکی، همتای پولندی خود در برلین به خبرنگاران گفت که اتحادیه اروپا باید در قبال برخورد بلاروس با مهاجران در مرز با پولند و همچنین استقرار نظامیان روسیه در مرز با اوکراین، متحدانه عمل کند.

صدر اعظم آلمان هشدار داد که هر گونه "اقدام پرخاش‌گرایانه" علیه حاکمیت ملی اوکراین پر هزینه خواهد بود.

با این حال، خانم مرکل گفت که تنش‌زدایی باید گزینه مقدم‌تر باشد.

با ادامه تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، این دو کشور اخیراً تمرینات نظامی را راه اندازی کردند.

هشدار اوکراین به روسیه

دیمترو کولیبا، وزیر خارجهٔ اوکراین، هشدار داده است که حمله تازۀ روسیه بر خاک اوکراین "بسیار پر هزینه" تمام خواهد شد.

این در حالی است که روسیه در حال افزایش حضور نظامی خود در نزدیکی مرز با اوکراین است.

اوکراین، امریکا و ناتو ادعا دارند که روسیه در حال آمادگی برای انجام حمله بر اوکراین است، اما مسکو این اتهام را رد کرده است.

قبل بر این،‌ وزارت دفاع اوکراین روز سه شنبه ۲۳ نومبر اعلام کرد که نیروهای تحت کنترول روسیه در شرق این کشور آمادگی رزمی خود را افزایش داده و تمرینات گستردۀ را انجام می‌دهند.

کیف و کشورهای ناتو در مورد اقدامات روسیه ابراز نگرانی کرده و گفته اند که تحرکات نظامی در نزدیکی مرز اوکراین و روسیه می‌تواند راه را برای تشدید بحران نظامی هموار کند.

مقامات امریکایی به خبرگزاری رویترز گفته اند هنوز مشخص نیست که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در قبال تنش‌ها میان روسیه و اوکراین چه اقدامی را انجام خواهد داد.

اما کرملین روز سه شنبه ۲۳ نومبر (دوم قوس) اعلام کرد که هرگونه تصمیم ایالات متحده برای اعزام مشاوران و تجهیزات نظامی بیشتر به اوکراین، تنش‌ها را افزایش خواهد داد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان روز دوشنبه ۲۲ نومبر (اول قوس) گزارش داد که واشنگتن در حال بررسی فرستادن مشاوران و تجهیزات جدید از جمله تسلیحات به اوکراین است.

کیف از الحاق شبه جزیرهٔ کریمیه به روسیه در سال ۲۰۱۴ به این‌سو با جدایی طلبان طرفدار روسیه در مناطق شرقی دونتسک و لوگنسک درگیر است.

XS
SM
MD
LG