لینک های دسترسی

Breaking News

آلمان: ساختن واکسین کروناویروس سال‌ها را در بر خواهد گرفت


وزیر صحت آلمان می‌گوید که انکشاف و تهیه واکسین کروناویروس سال‌ها را در بر خواهد گرفت، اما دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده گفته است که این کار تا اخیر سال جاری تحقق خواهد یافت.

ینس اشپان، وزیر صحت آلمان گفت که با در نظر داشت به تجربیات گذشته در تهیه سایر واکسین‌ها، ساختن واکسین برای کروناویروس سال‌ها طول خواهد کشید.

آقای اشپان انکشاف واکسین‌ها را یکی از "پرچالش‌ترین و دشوارترین کارها در طبابت" خوانده است، اما رییس جمهور ترمپ در این رابطه خوشبین است.

آقای ترمپ در تازه ترین مصاحبه اش با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: "ما بسیار مطمین استیم که تا اخیر سال واکسین کروناویروس خواهیم داشت."

نخست ایالات متحده و سپس بریتانیا واکسین‌های آزمایشی را تطبیق کرده اند، اما تا حال واضح نیست که این واکسین‌ها موثر تمام خواهد شد یا نه.

این در حالی است که در یک مطالعه که بالای ۱۰۶۳ بیمار انجام شد، دیده شده است که دوای "ریمدیسویر" زمان شفایابی بیماران را ۳۱ فیصد کوتاه تر می‌کند.

انتونی فاوچی، رییس انستیتوت مطالعات امراض ساری ایالات متحده گفت: "چیزیکه ثابت شده اینست که یک دارو می‌تواند این ویروس را متوقف سازد...این معیاری برای معالجه خواهد بود و هر روش درمانی دیگر باید در برابر و یا همراه با ریمدیسیویر آزمایش شود."

کروناویروس در دسمبر سال گذشته از شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین، منشا گرفت و تا کنون به ۱۸۵ کشور و قلمرو جهان گسترش یافته و به همه‌گیری مرگبار صحی مبدل شده است.

بر اساس آماری که پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده ارایه کرده است، تا صبح دوشنبه چهارم می (۱۵ ثور) مرگ و میر ناشی از این بیماری در جهان به بیش از ۲۴۷ هزار نفر و مبتلایان آن به بیش از سه میلیون و ۵۱۹ هزار نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG